Iranian Agriculture News Agency

در کنیا روی داد

زنان و کشاورزان جوان به پروژه "نستله" پیوستند

زنان و کشاورزان قهوه کار جوان در امبو (شهری در کنیا) به پروژه کسب و کار کشاورزی نسکافه نستله (Nescafe Plan) پیوستند. در این پروژه بازاریاب کنیایی Coffee Management Services با شرکت مواد غذایی ونوشیدنی نستله، همکاری می کند.

زنان و کشاورزان جوان به پروژه "نستله" پیوستند

زنان و کشاورزان قهوه کار جوان در امبو(شهری در کنیا) به پروژه کسب و کار کشاورزی نسکافه نستله( Nescafe Plan ) پیوستند. در این پروژه بازاریاب کنیایی Coffee Management Services با شرکت مواد غذایی ونوشیدنی نستله ، ، همکاری می کند.

به گزارش ایانا از سایت The Star ، گریس انجورا و دانکن کامائو، 35 ساله، که از اعضای این پروژه هستند، گفتند:" این طرح می تواند سرمایه گذاری پر سودی برای جوانان تحصیل کرده و نیمه با سواد باشد. چراکه فارغ التحصیلان زمان زیادی را برای یافتن شغل صرف می کنند، درحالی که آن ها می توانند در بخش کشاورزی کار کنند."

به باور آن ها، با آموزش و روش های مناسب کشاورزی ، قهوه می تواند برای آن ها بیش از شغل های اداری ، درآمد تولید کند.

انجورا، یک پرستار آموزش دیده است ، وی گفت: "من شغل ام را 10 سال پیش برای انجام کشاورزی قهوه، ترک کردم ، پس از آن با آموزش های کارشناسان کشاورزی نستله ، توانستم در حدو 20 کیلوگرم دانه قهوه ار هر بوته برداشت کنم ، که در حدود سه هزار کیلوگرم از نیم جریب است."

کامائو ، یک دامپزشک آموزش دیده است که پس از ناکامی در یافتن شغل به کشاورزی روی آورده است، وی می گوید:" از زمانی که به این پروژه پیوستم، تولید قهوه در نیم جریب زمین از 500 کیلو گرم به بیش از دو هزار کیلوگرم افزایش یافته ، همچنین، درآمدم در حدود 200 هزار شیلینگ شده است."

کامائو، عضو انجمن قهوه مورئو ( Murue Coffee Society ) است. به گفته موریوکی رئیس این انجمن ، در فصل گذشته،به اعضای انجمن برای هر کیلو 100 شیلینگ پرداخت شد.

این دو کشاورز روش های مناسب کشاورزی را توسط نستله آموزش دیده اند. انجورا و کامائو به تازگی در جریان بازدید انجمن قهوه مورئو ، توسط تیم مدیریت ارشد نستله در کنیا که توسط ، پیتر کیماتا هماهنگ شده بود سخنرانی کردند، پیتر کیماتا گفت : "به دنبال انجام این آموزش ها ، تولید قهوه تا 75 درصد افزایش یافته است."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید