Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

ادامه ممنوعیت خروج پیاز زعفران از کشور / گسترش صادرات فرآورده های دارویی زعفران با برند ایرانی

جابجایی پیاز زعفران فقط برای کشت زعفران در استان هایی که سابقه کشت و کار این محصول طی سنوات گذشته را داشته اند به صورت محدود صورت می گیرد و خروج آن از کشور به ویژه مرزهای شرقی همچنان ممنوع است.

ادامه ممنوعیت خروج پیاز زعفران از کشور / گسترش صادرات فرآورده های دارویی زعفران با برند ایرانی

جابجایی پیاز زعفران فقط برای کشت زعفران در استان هایی که سابقه کشت و کار این محصول طی سنوات گذشته را داشته اند به صورت محدود صورت می گیرد و خروج آن از کشور به ویژه مرزهای شرقی همچنان ممنوع است .

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در صورت مشاهده خروج پیاز زعفران از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سایر مناطق تولید زعفران به خارج کشور،نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد .
محمد علی طهماسبی افزود: موضوع قاچاق پیاز زعفران به سایر کشورها به طور مستمر از طریق معاونت های امور باغبانی و توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، مرزبانی کشور و سایر مراجع مرتبط پیگیری می شود .
وی با بیان این که بسته های آموزشی لازم توسط سازمان های جهاد کشاورزی استان های مرزی در خصوص شناسایی پیاز زعفران دراختیار مرزبانان کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: آموزش های لازم نیز به آنها داده شده و در سال جاری نیز در دست اقدام است .
طهماسبی در عین حال افزایش تولید زعفران به منظور کاربرد عصاره ارزشمند آن در صنایع دارویی را امری ضروری عنوان و تصریح کرد: ما می توانیم بخش عمده ای از این محصول را در قالب فرآورده های دارویی و با برند ایران به سایر کشورها صادر کنیم و این موارد جزیی از برنامه های ششم و هفتم توسعه اقتصادی کشور نیز هست .
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: گیاه زعفران علاوه بر مصرف عمده در صنایع غذایی به عنوان ادویه و چاشنی، در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی نیز از ارزش بالایی برخوردار است و در این راستا باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد .
وی ادامه داد:ما نیازمند گسترش تحقیقات در این زمینه برای یافتن بازارهای جهانی به منظور اصلاح الگوی صادرات محصول زعفران هستیم .
طهماسبی در پایان گفت:این معاونت در حال رایزنی برای گسترش صادرات زعفران از طریق برگزاری نمایشگاه هایی که در خصوص صادرات انوع بسته بندی های این محصول و فرآورده های جانبی آن برگزار می شوند به منظور مصرف بیشتر زعفران ایرانی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید