Iranian Agriculture News Agency

انتقال ۴۰۰۰ گاو با هواپیما به صحرای‌ قطر



وقوع بحران در روابط قطر با همسایگان عربش، یک تاجر قطری را واداشته تا برای مقابله با تحریم های کشورهای عربی و پر کردن خلاء ایجاد شده در بازار لبنیات کشورش، 4 هزار راس گاو را با هواپیما به صحرای قطر منتقل کند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت قطر ایرویز باید 60 پرواز انجام دهد تا گاو های 590 کیلویی ای را که ممتاز خیاط، رئیس هولدینگ پاور اینترنشنال در استرالیا و آمریکا خریداری کرده را به قطر انتقال دهد. این تاجر قطری گفت: «اکنون زمان کار کردن برای قطر است.»

کشورهای عربی به رهبری عربستان، قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده اند، اتهمی که دوحه آنها را رد می کند. این انزوا که از روز پنجم ژوئن آغاز شده، ثروتمندترین کشور جهان از نظر درآمد سرانه را ناگزیر ساخته تا مسیرهای تجاری جدیدی را برای واردات مواد غذایی، مصالح و تجهیزات مورد استفاده در صنعت گازش بگشاید. بانک مرکزی قطر گفته تراکنش های داخلی و بین المللی به صورت عادی در حال انجام است.
در روزهای اخیر میوه و سبزیجات ایرانی و محصولات لبنی ترک نیز راه خود را به سوی بازار قطر پیدا کرده اند. همچنین کمپینی برای ترویج خرید کالاهای داخلی در قطر به راه افتاده است.

ام عیسی 40 ساله، کارمند دولت که برای خرید به یک فروشگاه آمده گفت: «این پیام مخالفت با فشارهای خارجی است. ما نیازی به دیگران نداریم... دولت ما اطمینان حاصل کرده که ما کمبودی نداریم و ما از این بابت سپاسگزاریم. ما ترسی نداریم. کسی در قطر از گرسنگی نخواهد مرد.»

بخش عمده ای از شیر تازه و محصولات لبنی مورد استفاده جمعیت بیش از یک میلیون نفری دوحه تا یک هفته پیش از طریق عربستان تامین می شد. اما شیر عربستان پس از قطع ارتباط کشورهای عربستان، امارات و 2 متحدش با قطر، در این کشور کمیاب شده است.

الخیاط در حال توسعه یک مجموعه محصولات کشاورزی در مزرعه ای 50 کیلومتری در شمال دوحه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید