Iranian Agriculture News Agency

بانک جهانی مدل کشاورزی حفاظتی زامبیا را ستود

اقتصاد پایدار برای کشاورزان در مقیاس کوچک رقم خورد/ COMACO، کشاورزان خرده‌پا را به مصرف‌کنندگان شهری پیوند می‌دهد

بانک جهانی مدل کشاورزی حفاظتی زامبیا را برای کشاورزان روستایی، در مقیاس کوچک که توسط انجمن کشاورزی حفاظت (Community Markets for Conservation Farming (COMACO). اجرا شد ، ستود.

اقتصاد پایدار برای کشاورزان در مقیاس کوچک رقم خورد/ COMACO، کشاورزان خرده‌پا را به مصرف‌کنندگان شهری پیوند می‌دهد

بانک جهانی مدل کشاورزی حفاظتی زامبیا را برای کشاورزان روستایی، در مقیاس کوچک که توسط انجمن کشاورزی حفاظت ( Community Markets for Conservation Farming (COMACO). اجرا شد، ستود.

به گزارش ایانا از سایت آفریکن فارمینگ کشاورزی حفاظتی راهکاری برای تولید محصول پایدار به شمار می رودکه به طور همزمان منابع آب و خاک حفظ می شود. این مدل با توجه به اثر مثبت بر محیط زیست و حیات اقتصادی، در سراسر جهان به عنوان فناوری کشاورزی سازگار با محیط زیست ترویج داده می شود.

مختار دیوپ ( Makhtar Diop )، معاون منطقه ای آفریقا در بانک جهانی گفت: "ما تحت تاثیر اقدام COMACO در اجرای کشاورزی حفاطتی قرار گرفیتم چراکه باعث شد تا یک اقتصاد پایدار برای کشاورزان در مقیاس کوچک رقم بخورد."

COMACO ، یک شرکت غیر انتفاعی فعال در زامبیا است که در راستای افزودن ارزش به محصولات کشاورزان خرده پا فعالیت می کند. محصولات شامل خوراک دام ، کره بادام زمینی و آرد سویا هستند. همچنین بودجه این شرکت توسط بانک جهانی تامین می شود.

در راستای کشاورزی حفاطتی ، COMACO ، کشاورزان خرده پا را از طریق یک زنجیره ارزش از محصولات سازگار با محیط زیست به مصرف کنندگان شهری پیوند می دهد؛ محصولاتی که راه حلی برای مدیریت زمین، امنیت غذایی، و بهبود درآمد روستایی هستند.

دیوپ گفت: "ما آمادگی خود را برای اجرای مدل COMACO در مقیاس بزرگتر به منظور افزایش بهره وری کشاورزی به یک سطح پایدار ، اعلام می کنیم."

دیل لوئیس ، رئیس اجرایی COMACO گفت: "کشاورزان روستایی با توجه به نیاز زیست محیطی بازار ، تحت فشار هستند. این درحالی است که مدل اتخاذ شده توسط COMACO ثابت کرد که در بهبود معیشت کشاورزان روستایی و حفاظت از محیط زیست موفق عمل کرده است."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید