Iranian Agriculture News Agency

گسترش همکاری های ایران و آلمان در تجارت محصولات باغی و تامین بذرهای هیبرید

در نشست معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و تنی از چند مسئولان این وزارت با مدیران بخش خصوصی آلمان که در تهران برگزار شد، بر توسعه همکاری ها و ورود ایران به بازارهای اروپایی و ارتقای فرآوری محصولات باغی به ویژه گیاهان دارویی تاکید شد.

گسترش همکاری های ایران و آلمان در تجارت محصولات باغی و تامین بذرهای هیبرید


ایران و آلمان همکاری های خود را در زمینه تجارت محصولات باغی، تامین بذرهای اصلاح شده و هیبرید و دستیابی به بازارهای جدید گسترش می دهند.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نشست معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و تنی از چند مسئولان این وزارت با مدیران بخش خصوصی آلمان که در تهران برگزار شد، بر توسعه همکاری ها و ورود ایران به بازارهای اروپایی و ارتقای فرآوری محصولات باغی به ویژه گیاهان دارویی تاکید شد.
محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار گفت: ما مایلیم صادرات میوه، زعفران و خشکبار سالم و ارگانیک ایران از طریق بخش خصوصی آلمان به بازارهای اروپایی معرفی و صادر شود.
وی بر تولید و تامین بذر هیبرید سبزیجات، صیفی جات،گل و گیاهان زینتی و تولید نهال و ارقام جدید با همکاری بخش خصوصی آلمان تاکید کرد و اظهار داشت: ما به بذر هیبرید سبزیجات نیاز داریم و علاقه مندیم فناوری تولید این بذور به ایران منتقل شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: دو کشور می توانند در زمینه فرآوری میوه و قارچ فعالیت های خود را گسترش دهند.
شاهرخ شجری مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با مرور روابط تجاری ایران و آلمان در بخش کشاورزی، متوسط صادرات محصولات کشاورزی به آلمان در پنج سال گذشته را 230 میلیون دلار اعلام کرد و خواستار توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران به آلمان متناسب با ظرفیت های کشورمان شد.
پیمان یوسفی آذر مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز خواستار تولید و تامین بذر اصلاح شده گیاهان دارویی و صادرات این محصولات به بازارهای جهانی از طریق آلمان شد.
وی برای توسعه مکانیزاسیون در بخش گیاهان دارویی در زمینه های کاشت، داشت و برداشت و همچنین فرآوری و خشک کن ها با طرف آلمانی اعلام آمادگی کرد و گفت: ایران دارای تنوع بالایی از گیاهان دارویی با کیفیت است و در تلاش هستیم صادرات این محصولات به طور سیستمی افزایش یابد.
مدیران دو شرکت آلمانی نیز در این نشست، در زمینه توسعه همکاری ها در حوزه تجارت محصولات کشاورزی و تامین ماشین آلات محصولات باغی اعلام آمادگی کردند.
طرف های آلمانی با بیان این که ایران توانمندی های زیادی در بخش کشاورزی دارد، بر لزوم گسترش همکاری ها با بخش کشاورزی ایران تاکید کردند. بذرهای هیبرید با هدف دستیابی به محصولی با ویژگی های بهتر از پیوند 2 یا چند نوع گیاه بدست می آید.
بذر دورگه هیبریدی منجر به تولید گیاهان یا درختانی می شوند که نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم تر و دارای میوه های درشت تر و مرغوب تری هستند و همچنین نحوه برداشت راحت تری دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید