Iranian Agriculture News Agency

تعاونی‌های صیادان جنوبی به طرح جدید شرکت پخش فراورده‌های نفتی اعتراض کردند:

افزایش بروکراسی‌های اداری با ثبت‌نام ماهانه برای دریافت سوخت + تصویر نامه

اجبار صیادان برای ثبت‌نام ماهانه در سامانه شرکت پخش فراورده‌های نفتی، چیزی جز افزایش بروکراسی‌های اداری را در پی نداشته و بر این اساس، اعتراض صیادان را برانگیخته است.

افزایش بروکراسی‌های اداری با ثبت‌نام ماهانه برای دریافت سوخت + تصویر نامه

اجبار صیادان برای ثبت‌نام ماهانه در سامانه شرکت پخش فراورده‌های نفتی، چیزی جز افزایش بروکراسی‌های اداری را در پی نداشته و بر این اساس، اعتراض صیادان را برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار ایانا، لنج‌های صیادی برای حضور در آب‌ها احتیاج به تأمین سوخت دارند. این سوخت با سهمیه‌بندی برای هر عضو مشخص شده و صیادان تا چند سال پیش، به صورت سالانه برای دریافت سوخت ثبت‌نام می‌کردند. سپس، این مدت به شش ماه کاهش یافت و اکنون شرکت پخش فراورده‌های نفتی، آن را به ماهی یکبار، تغییر داده است. صیادان، احتمال می‌دهند که این موضوع در نهایت به جایی می‌رسد که هر صیاد مجبور است به‌صورت روزانه برای دریافت سوخت، به سامانه مربوطه مراجعه کند. به همین دلیل، دست‌اندرکاران این عرصه، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشته و از وی درخواست کرده‌اند تا به این موضوع رسیدگی کند. متن نامه به شرح زیر است:


مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی


سلام علیکم

احتراماً با عرض قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک و با عرض تبریک انتخاب مجدد حضرتعالی به استحضال می‌رساند برابر با روال اداری گذشته و مقررات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مبنای تحویل نفت گاز به لنج‌های صیادی با عقد قرارداد توسط تعاونی‌های صیادی ذی‌ربط به نمایندگی از صیادان و ثبت نام مشخصات فنی (قدرت موتور، پروانه کار) لنج‌ها در سامانه شرکت نفت (تجارت آسان) به‌صورت شش ماهه و پس از آن بر اساس تأیید دریانوردی (تلاش صید روزانه) توسط شیلات و نیروی انتظامی دریافت سوخت می‌نمودند. لازم است به عرض برسد ثبت نام شش ماهه و قرارداد یک ساله شناورها در جهت همخوانی و تسهیل کار و حرفه صیادان با طبیعت نامنظم دریا می‌باشد و نیز کاهش گرفتاری اداری صیادان از گذشته بوده است. اخیراً شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و آن هم در حالی که طی دو سه سال اخیر با تدبیر حکیمانه دولت قاچاق سوخت نیز کاهش یافته است، بر خلاف اهداف عالیه دولت که حذف تصدی‌گری‌های دولتی است با اعمال مقررات جدید و الزام و اجبار و قطع سوخت لنج‌ها صیادان را ملزم می‌نماید که می‌بایست ثبت نام در سامانه به صورت ماهانه باشد. حضرتعالی استحضار دارید افزایش مقررات و گرفتاری‌های اداری بیشتر برای مردم، نتیجه آن جز نارضایتی و اعتراض صیادان و فربه شدن بدنه اداری دولت و مفاسد اداری و نیز افزایش هزینه‌های تولید برای صیادان، هیچ‌گونه نتیجه دیگری ندارد، در حالی که عوامل دولت می‌تواند با بازرسی‌های غیرمترقبه و دفعتاً نظرات و اقدامات حاکمیتی دولت را اعمال نماید؛ لذا بدین‌وسیله از محضر حضرتعالی استدعا دارد با صدور اوامر راه‌گشاه و خداپسندانه صیادان را از گرفتاری‌ها و بروکراسی جدید اداری که منجر به نارضایتی صیادان و همچنین بازماندن آنان از اوقات مفید صید و به جای آن دوندگی در ادارات است، نجات دهید. قبلاً از مساعدت و تلاش‌های مستمر دولت خدمتگزار که در جهت ارتقاء خدمات دولتی و رضایت مردم می‌باشد، نهایت سپاس و تشکر را دارد.

V-960328-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید