Iranian Agriculture News Agency

اطلس برنج برای پشتیبانی از طرح‌های استراتژیک به‌وجود آمد

پایگاه داده‌های برنج برای رسیدگی به پرسش‌های تحقیقاتی و سیاسی پیرامون امنیت غذایی/ اطلس برنج جامع‌ترین و دقیق‌ترین پایگاه داده‌های برنج در جهان است

برنج یکی از مهم‌ترین منابع غذایی برای اکثریت مردم جهان است. در سراسر جهان، به‌طور متوسط در هر سال حدود ۶۰ کیلوگرم برنج به ازای هر نفر مصرف می‌شود.

پایگاه داده‌های برنج برای رسیدگی به پرسش‌های تحقیقاتی و سیاسی پیرامون امنیت غذایی/ اطلس برنج جامع‌ترین و دقیق‌ترین پایگاه داده‌های برنج در جهان است

برنج یکی از مهم ترین منابع غذایی برای اکثریت مردم جهان است. در سراسر جهان، به طور متوسط در هر سال حدود ۶۰ کیلوگرم برنج به ازای هر نفر مصرف می شود.

به گزارش ایانا از وبسایت ساینس دیلی حالا پژوهشگران از سراسر جهان از جمله از دانشکده ITC دانشگاه تونت ( Twente )، یک اطلس برنج درست به وجود آورده اند: پایگاه داده های مکانی که به سوالات کلیدی ای چون کجا، چه زمانی و چه میزان برنج در سراسر جهان تولید می شود پاسخ می دهد. این پایگاه اطلاعاتی تازه ساخته، در دسترس عموم قرار دارد.

اطلس برنج شامل داده هایی در مورد تاریخ کاشت و برداشت برنج در فصول مختلف و برآورد تولید ماهانه در همه کشورهای تولید کننده برنج است. این پایگاه اطلاعاتی نمایانگر یک تلاش طولانی مدت جهانی برای جمع آوری و به روز رسانی مداوم دقیق ترین اطلاعات در مورد تقویم برنج و تولید آن در سراسر جهان است. این یک مجموعه داده مهم است که برای درک اثرات سیاست ها، تجارت و تغییرات تکنولوژیکی جهانی بر امنیت غذایی بسیار مهم است.

داده های مکانی برای طرح های استراتژیک و مدل سازی

آلیس لابورت، پژوهشگر در موسسه تحقیقات بین المللی برنج می گوید: "چندین تقویم در مورد محصول برنج موجود است. با این حال، آن ها به میزان کافی جزئیات زمانی و مکانی مرتبط با تولید برنج را به دست نیاورده اند. با کمک همکارانی از کشورهای مختلف، اطلس برنج تبدیل به جامع ترین و دقیق ترین پایگاه داده های مکانی در زمینه تقویم برنج و تولید آن، در جهان شده است.

اندی نلسون، استاد کشاورزی فضایی و امنیت غذایی در دانشکده ITC در دانشگاه تونت می گوید: "ما اطلس برنج را برای پشتیبانی از طرح های استراتژیک و مدل سازی ای که نیازمند اطلاعاتی در مورد این که کجا و چه زمانی برنج کشت می شود به وجود آوردیم . تبدیل کردن آن به یک کالای عمومی جهانی به تحقیقات و سیاست گزاری ها کمک می کند، این مسئله بدین معناست که اطلس برنج می تواند از طریق دانش تخصصی و کمک ها پیشرفت کند.

ساندر جی زوارت، محقق اصلی در زمینه برنج آفریقا می گوید: "دانش استراتژیک در مورد این که چه زمانی و کجا برنج باید تولید شود از گفتمان امنیت غذایی و توسعه و اجرای سیاست ها در سراسر آفریقا حمایت می کند. کارشناسان از موسسه های ملی در مورد ارائه اطلاعات به اطلس برنج که فقط در اختیار بانک اطلاعات ملی بود و با مردم عادی به اشتراک گذاشته نمی شد، با یکدیگر مشورت کردند. در آن زمان، اطلس برنج برای تحلیل مکانی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر تولید برنج در فصول مختلف مستقر شده بود." توسعه اطلس برنج یک همکاری جهانی بین موسسات است: موسسه بین المللی تحقیقات برنج، مرکز برنج آفریقا، شورای ملی تحقیقات ایتالیا، موسسه تحقیقات سیاست گزاری بین المللی مواد غذایی، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه تونت، توسط شرکت علوم برنج جهانی ( GRiSP ) و، سیاست، موسسات و بازارها ( PIM ) و پروژه های آتی جهانی حمایت می شوند.

دسترسی به این مقاله تازه منتشر شده در مجله طبیعت داده های علمی ( (Nature Scientific Data و اطلاع یافتن از روش پژوهش استفاده شده در این جامع ترین و دقیق ترین پایگاه داده های مکانی در زمینه تقویم برنج و تولید به موقع آن امکان پذیر است.

مترجم: بهاران پدرام


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید