Iranian Agriculture News Agency

نتیجه شگفت‌آور یک نظرسنجی در امریکا

7 درصد بزرگسالان امریکایی: شیرکاکائو، از گاو قهوه‌ای تولید می‌شود/ دانش‌آموزان نمی‌دانستند پیاز و کاهو جزو گیاهان هستند/ امریکا پنج میلیون دلار به بودجه پروژه‌های آموزش کشاورزی اختصاص داد

بر اساس یک نظرسنجی آنلاین که توسط مرکز نوآوری لبنیات ایالات متحده در سراسر کشور انجام شد، هفت درصد از بزرگسالان امریکایی بر این باور بودند که شیرکاکائو از گاو قهوه‌ای، به‌دست می‌آید.

7 درصد بزرگسالان امریکایی: شیرکاکائو، از گاو قهوه‌ای تولید می‌شود/ دانش‌آموزان نمی‌دانستند پیاز و کاهو جزو گیاهان هستند/ امریکا پنج میلیون دلار به بودجه پروژه‌های آموزش کشاورزی اختصاص داد

بر اساس یک نظرسنجی آنلاین که توسط مرکز نوآوری لبنیات ایالات متحده در سراسر کشور انجام شد، هفت درصد از بزرگسالان امریکایی بر این باور بودند که شیر کاکائو از گاو قهوه ای، به دست می آید.

به گزارش ایانا از وبسایت واشینگتن پست، با انجام این نظر سنجی مشخص شد ، 16.4 میلیون نفر اطلاعات نادرست درباره شیری که می نوشند، دارند. همچنین معادل جمعیت پنسیلوانیا ، نمی دانستند که شیر شکلاتی مخلوطی از شیر، کاکائو و شکر است.

برای چند دهه، ناظران بخش کشاورزی، تغذیه و آموزش ، از بی اطلاعی بسیاری از امریکایی ها در مورد اطلاعات پایه ای بخش کشاورزی گله مند بودند. چراکه آن ها نمی دانند در کجا مواد غذایی رشد کرده است، چگونه به فروشگاه آورده می شوند و یا حتی، در مورد شیر شکلات، نمی دانند چگونه درست می شود.

مطالعه وزارت کشاورزی، در اوایل دهه 90، نشان داد که از هر پنج بزرگسال، یکی نمی دانست که همبرگر از گوشت گاو درست می شود. بسیاری هم درباره واقعیت های پایه کشاورزی، در باره مزارع بزرگ ایالات متحده و یا اینکه حیوانات چه مواد غذایی می خورند، آگاهی نداشتند.


Cecily Upton ، از بنیانگذاران نهاد غیرانتفاعی FoodCorps ، که در زمینه آموزش کشاورزی و تغذیه مدارس ابتدایی فعالیت دارد، گفت: "امروزه زمانی که نیاز به مواد غذایی داشته باشید، شما به فروشگاه می روید. در چارچوب آموزشی مان، بچه ها می آموزند که غذا پیش از این که در فروشگاه قرار گیرد، از کجا به دست می آید."

مطالعات نشان داده است افرادی که در جوامع کشاورزی زندگی می کنند، نسبت به افرادی با تحصیلات بالا گرایش بیشتری دارند تا بدانند مواد غذایی از کجا به دست می آیند.

در برخی از جوامع، سردرگمی در مورد واقعیت های پایه ای مواد غذایی می تواند باعث فقدان آگاهی درمیان افراد شود. یک تیم از محققان با انجام مصاحبه ای از دانش آموزان کلاس چهارم، پنجم و ششم در یک مدرسه شهری کالیفرنیا دریافتند، بیش از نیمی از آن ها نمی دانستند که pickle (نوعی ترشی خیار) از خیار تشکیل شده است و یا این که پیاز و کاهو جزو گیاهان هستند [FAN1] . همچنین از هر 10 نفر، 4 نفر نمی دانستند که گوشت همبرگر از گوشت گاو درست می شود و از هر 10 نفر، 3 نفر نمی دانستند که پنیر از شیر درست می شود.

محققان معتقدند که آموزش باید در زمینه درک درست از فعالیت های پس از تولید فراهم شود نه منشاء کشاورزی غذاهای رایج. این درحالی است که برخی باور دارند که این بی اطلاعی کاملا منطقی است. نویسنده و مورخ، Ann Vileisis استدلال کرده سیستم مواد غذایی صنعتی توسعه یافته است.

به طوری که از اواسط دهه 1800 بیشتر امریکایی ها به شهرها نقل مکان کردند ، او در کتاب " Kitchen Literacy " می نویسد: "شمار کمی در تولید مواد غذایی و یا پردازش درگیر شدند. این روند با نوآوری در حمل و نقل و ساخت که این امکان را به حمل مواد غذایی در اشکال مختلف، و به فاصله های بسیار دور داد، تشدید شد."

این در حالی است که بسیاری از امریکایی ها نمی دانند غلات بسته بندی یا هات داگ در آشپزخانه شان از کجا می آید و منشا آن ها چیست.

امروزه، بسیاری از امریکایی ها ، مواد غذایی را به عنوان یک محصول صنعتی که شباهتی به منشا اصلی حیوانی یا گیاهی اش ندارند، مصرف می کنند. وزارت کشاورزی ایالات متحده می گوید، آب پرتقال محبوب ترین "میوه" در امریکا است ، همچنین سیب زمینی فرآوری شده به صورت سیب زمینی سرخ کرده و چیپس بالاترین رتبه را در میان سبزیجات دارند.

Vileisis در قرن بیستم نوشت: " بی تفاوتی در مورد منشا و تولید غذاها به عنوان یک هنجار فرهنگ شهری درآمده است، در یک دوره نسبتا کوتاه، فاصله متوسط ​​از مزرعه تا آشپزخانه به اندازه 1500 مایل انرژی سفر با راه آهن و کامیون مصرف می کرد."

در 20 سال گذشته دیده شد که همراه با ایجاد جنبش هایی برای معکوس کردن این شکاف، با فعالیت گروه های کشاورزی و تغذیه برای برگرداندن مباحث کشاورزی به کلاس های درس اقداماتی انجام شده است.

افزون بر FoodCorps ، که امسال با در حدود 100 هزار دانش آموز کار کرده است، گروه هایی مانند کشاورزی ملی ( National Agriculture ) در سازمان کلاس درس ( Classroom Organization ) و بنیاد ادارات کشاورزی امریکا ( American Farm Bureau Foundation ) ، به طور فعال با معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه در سراسر کشور برای اضافه کردن تغذیه، تکنولوژی مزرعه و اقتصاد کشاورزی به دروس همچون مطالعات اجتماعی، علوم و بهداشت کار کرده اند. به تازگی برنامه مدرسه کشاورزی وزارت کشاورزی امریکا ، پنج میلیون دلار به عنوان کمک مالی برای سال 2017-2018 مدارس ، همچنین بودجه پروژه های آموزش کشاورزی اختصاص داده است.

سازمان National Dairy Month ، که از ماه ژوئن، برنامه ای را شامل ارایه درس در سطح مهد کودک در باره مباحث لبنیات است ، اجرا کرده است. از مباحث مهم همچون این مورد که : شیر، ماده ای ساده، بدون اسانس سفید است که از گاو تولید می شود، نه از بقالی.

متخصصان تغذیه و اصلاح طلبان سیستم غذایی باور دارند که این دروس اساسی برای بالا بردن آگاهی کودکان در مورد غذاهای سالم و برای مقابله با بیماری های قلبی و چاقی می تواند تاثیر گذار باشد.

در سال 2012 مقاله ای از موسسه ملی کشاورزی حیوانی ( National Institute for Animal Agriculture ) منتشر شد مبنی بر این که "متاسفانه، اکثر مصرف کنندگان حداقل سه نسل از کشاورزی جدا شده اند و سواد در مورد این که غذا از کجا می آید و چگونه تولید می شود، ندارند."

Upton ، از FoodCorps ، گفت: "هر کس می تواند به درک بهتر از بخش کشاورزی دست یابد. این درحالی است که بچه ها تعجب می کنند زمانی گفته می شود french fry از سیب زمینی ویا ترشی خیار( pickle ) از خیار درست می شود. همچنین دانش به عنوان قدرت است. چراکه بدون آن، ما نمی توانیم تصمیم گیری آگاهانه ای داشته باشیم."

ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید