Iranian Agriculture News Agency

ثبت 5 تحقیق کشاورزی در هرمزگان

بخش کشاورزی استان همواره نیازمند پژوهش و تحقیقات علمی در حوزه های مختلف است و در همین راستا 5 تحقیق در این حوزه به ثبت رسید.

ثبت 5 تحقیق کشاورزی در هرمزگان

بخش کشاورزی استان همواره نیازمند پژوهش و تحقیقات علمی در حوزه های مختلف است و در همین راستا 5 تحقیق در این حوزه به ثبت رسید .

رئیس مرکز نحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طیبعی استان هرمزگان از ثبت 5 تحقیق خبر داد و گفت: این مرکز در موضوعات مختلف کشاورزی فعالیت های علمی پژوهشی انجام می دهد که در همین راستا موفق به ثبت 5 تحقیق شد .

به گزارشایانا ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، علی شهریاری با تشریح عملکرد مرکز تحقیقات افزود: معرفی خوراک دام برای استفاده در تغذیه دام های پرواری، فرایند فرآوری واستخراج پلیمر آگاروز از جلبک قرمز گراسیلاریو پسیس پرسیکا ، سیستم بهره برداری از آب تقطیرباران و کولرهای گازی مجتمع ها برای مصارف غیر شرب، فرآیند فرآوری واستخراج آلژینات سدیم پس از استحصال عصاره کودی از جلبک قهوه ای و تولید بافر استخراج اسید های نوکلئوئیک از گیاهان آبزی از تحقیقاتی است که به ثبت رسیده اند .

وی تصریح کرد: فناوری کاربرد خرمای نامرغوب در جیره غذایی دام های پرواری و شیری، فناوری کاربرد نیام سمر در جیره غذایی دام های پرواری، استفاده از جلبک های دریایی برای تغذیه جوجه های گوشتی، مرغ های تخم‌گذار و بزغاله های پرواری، فناوری کاربرد کنسانتره محلی در جیره غذایی دام های پرواری وشیری، دست یابی به روش مناسب کاهش رطوبت، بسته بندی وانبار داری سه رقم خرمای استان ، شناسایی 347 گونه های مختلف جلبکی در سواحل خلیج فارس، معرفی روش پیوند و پایه مناسب برای تولید نشاء پیوندی هنداوانه، شناسایی و معرفی عوامل دخیل در زوال مرکبات در استان و مطالعه بیماری هوانگ لونگ بینگ مرکبات در جنوب ایران از مهمترین دستاوردهای مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان است .

شهریاری افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال 63 فقره طرح در دست اجرا داریم که 39 فقره ملی و24 فقره استانی هستند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید