Iranian Agriculture News Agency

توسط آب منطقه‌ای خراسان رضوی انجام شد:

جمع‌آوری موتور تلمبه‌های انتقال فاضلاب به مزارع حاشیه کشف‌رود

با اتمام آخرین مرحله جمع‌آوری موتور تلمبه‌های انتقال فاضلاب به مزارع حاشیه کشف رود شاهد حذف 60 هزار هکتار کشت و کار آلوده از حاشیه این رودخانه هستیم.

جمع‌آوری موتور تلمبه‌های انتقال فاضلاب به مزارع حاشیه کشف‌رود

با اتمام آخرین مرحله جمع‌آوری موتور تلمبه‌های انتقال فاضلاب به مزارع حاشیه کشف رود شاهد حذف 60 هزار هکتار کشت و کار آلوده از حاشیه این رودخانه هستیم .

به‌گزارش ایانا از پاون، دبیر کارگروه نجات کشف رود، در خصوص این عملیات گفت: با حمایت دستگاه قضایی و استانداری آخرین مرحله جمع آوری موتور تلمبه‌های غیر مجاز کشف رود تا 30 خرداد ماه سال 96، به اتمام می‌رسد و می‌توانیم با اطمینان از حذف کشت و کار آلوده کشف رود سخن بگوییم .

حسین علی‌میرزایی ضمن اشاره به جمع آوری 400 موتور تلمبه از این منطقه در دو سال گذشته، افزود: از مسیر 76 کیلومتری اصلی کشف رود، تنها 15 کیلومتر بحرانی در مسیر قبل و بعد از تصفیه خانه "اولنگ" باقی مانده بود که با برداشت فاضلاب، محصولات آلوده پرورش می‌یافت؛ با این پاک سازی تعداد موتور تلمبه‌های توقیف شده به 510 دستگاه می‌رسد که دیگر شاهد این کشت آلوده نخواهیم بود .

این عملیات که از پنج شنبه هفته گذشته با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، محمد بخشی‌محبی، دبیر کارگروه نجات کشف رود و دستگاه انتظامی با همراهی 50 نیروی حراست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی،4 دستگاه لودر و 4 جرثقیل آغاز شد بود فردا به اتمام می‌رسد .

با صحبت‌هایی که کشاورزان با علی‌میرزایی داشتند، قرار بر دادن تعهد قانونی مالکان مبنی بر جمع‌آوری موتور تلمبه‌ها شد، با این قید که آب منطقه‌ای موتور تلمبه‌ها را توقیف نکند .

علی‌میرزایی با توجیه کشاورزان مخالف جمع آوری موتور تلمبه‌ها گفت: سلامت مجاوران و زائران مشهد مقدس اولویت ما بوده و این شرکت با دادن اخطار به 110 مالک موتور تلمبه‌ها و عدم توقف برداشت‌ها از سوی این افراد امروز این کار صورت گرفت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید