Iranian Agriculture News Agency

بهینه سازی تغذیه برای حفظ تولیدات لبنی دام هایی که از غذاهای ارگانیک استفاده می کنند لازم است

تقاضای مصرف شیر ارگانیک از میزان منابع موجود آن پیشی گرفت

اخیرا تقاضای مصرف کنندگان برای شیر ارگانیک از میزان منابع موجود آن پیشی گرفته است؛ فروش این محصولات ارگانیک در سال ۲۰۱۴ به ۳۵ بیلیون دلار رسید و همچنان در حال افزایش است.

تقاضای مصرف شیر ارگانیک از میزان منابع موجود آن پیشی گرفت

اخیرا تقاضای مصرف کنندگان برای شیر ارگانیک از میزان منابع موجود آن پیشی گرفته است؛ فروش این محصولات ارگانیک در سال ۲۰۱۴ به ۳۵ بیلیون دلار رسید و همچنان در حال افزایش است.

به گزارش ایانا از وبسایت ساینس دیلی همزمان با روی آوردن کشاورزان به تولید محصولات ارگانیک برای برآوردن این تقاضا، نیاز است تا استراتژی های مربوط به تغذیه با آن انطباق یابد تا بتواند الزامات برنامه های ملی ارگانیک وزارت کشاورزی ایالات متحده را برآورده سازد. در حال حاضر، تخمین زده می شود که کشاورزی حدود ۹ درصد انتشار کل گازهای گلخانه ای ایالت متحده را به خود اختصاص می دهد.

صنعت لبنیات ایالت متحده متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۰ میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به نسبت سال ۲۰۰۹ تا ۲۵ درصد کاهش دهد. با تغییر فرمول رژیم غذایی و تولید محصولات زراعی مرتبط با تامین این رژیم غذایی، کشاورزان می توانند مقدار انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سیستم های تغذیه ای مختلف را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین مدیسون مطالعه را برای مقایسه تاثیرات استراتژی های تغذیه ای و محصولات زراعی مرتبط با آن بر انتشار گازهای گلخانه ای در مزارع ارگانیک لبنی ویسکانسین ترتیب دادند.

نویسنده ارشد این پژوهش دی لیانگ می گوید: "استراتژی های مربوط به تغذیه گله و شیوه های چرا، نه تنها از طریق تولیدات محصولات زراعی بلکه هم چنین از طریق تغییر دادن تولیدات گله بر انتشار گازهای گلخانه ای یک مزرعه تاثیر می گذارد. مدیریت زمین های زیادی به عنوان مرتع و برآورده کردن هرچه بیشتر نیازهای غذایی گله از طریق این مراتع، اگر بهینه نباشد تا بتواند پتانسیل تولیدات لبنی را حفظ کند می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش دهد."

نویسندگان ۴ استراتژی را که نمونه ای از آن چیزی را که در مزارع ویسکانسین مورد استفاده قرار می گیرد شناسایی کردند که در میزان چراندن، زمین های اختصاص داده شده برای چرا و مکمل های رژیم های غذایی با هم متفاوت هستند. در این زمینه از یک مطالعه ۱۶ ساله برای تدقیق ارزیابی توان بالقوه بازده زمین های زراعی و بررسی میزان انتشار اکسید نیتروژن و متان و کربن خاک در مزارع جنوب ویسکانسین که به صورت ارگانیک مدیریت شده اند مورد استفاده قرار گرفت.

تولید ذرت ارگانیک بالاترین میزان اکسید نیتروژن را منتشر می کند و حدود ۸ درصد کل انتشار گازهای گلخانه را به خود اختصاص می دهد؛ ذرت همچنین بیشترین میزان دی اکسید کربن را در مقیاس هکتار تولید می کند. همزمان با بالا رفتن درصد سویا در رژیم غذایی، انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد به دلیل این که دانه سویا به نیتروژن کمتری در کود نیازمند است تا ذرت. هرچه دام ها به هنگام چرا فشرده تر باشند میزان انتشار گازهای گلخانه در مقیاس تن متریک بیشتر است. با این حال اجازه دادن به گاوها برای گذراندن زمان بیشتر در مراتع، موجب انتشار گازهای گلخانه ای کمتری در زمین های کشاورزی می شود.

بر اساس یافته های آن ها، این پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که یک دیدگاه کل گرا در مورد تولیدات کشاورزی لازم است. مزارع ارگانیک لبنی هم با شیوه های درست چراندن و هم با تنظیم غلظت کافی مواد در رژیم غذایی، می توانند سودبخشی مزارع را افزایش دهند و میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در هر کیلوگرم شیر کاهش دهند.

سردبیر مجله علوم لبنی ( dairy science ) می گوید: "مصرف کنندگان اغلب وابستگی بیشتر به مرتع را معادل کشاورزی سازگار با محیط زیست می دانند، اما این مطالعه نشان داد که تولید شیر کم در هر گاو یکی از عوامل اصلی مرتبط با انتشار زیاد گازهای گلخانه ای است. هر دوعامل مرتع و مکمل ها، برای افزایش تولید شیر به ازای هر گاو به طور قابل ملاحظه ای انتشار گاز های گلخانه ای را کاهش خواهد داد."

عواملی چون نژاد گاو شیرده و متغیرهای غیر تولیدی نیز ممکن است بر انتشار گازهای گلخانه ای در مزارع لبنی ارگانیک تاثیر گذارند. بنابراین، مطالعات آینده به این منطقه نیاز دارند تا تاثیر مدیریت چرا و سیستم های تغذیه روشن شود. با انجام تحقیقات بیشتر، تولید محصولات زراعی و شیر، انتشار گازهای گلخانه ای و سود دهی مزارع می تواند در مزارع لبنی ارگانیک بهینه سازی شود.

مترجم: بهاران پدرام


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید