Iranian Agriculture News Agency

از سوی نهاد حیات وحش ایرلند صورت گرفت

درخواست مقررات سخت‌تر برای کاهش استفاده از علف‌کش‌ها

نهاد حیات وحش ایرلند از مقامات محلی و عموم خواست تا استفاده از علف‌کش‌های مضر و سموم، به‌ویژه در کنار جاده‌ها محدود شود.

درخواست مقررات سخت‌تر برای کاهش استفاده از علف‌کش‌ها

نهاد حیات وحش ایرلند از مقامات محلی و عموم خواست تا استفاده از علف‌کش‌های مضر و سموم، به‌ویژه در کنار جاده‌ها محدود شود.

به گزارش ایانا از وب‌سایت اگریلند، به گفته IWT ، "استفاده گاه‌به‌گاه" از مواد شیمیایی مضر در مناطق عمومی به‌نظر می‌رسد، به امری عادی در سراسر حومه ایرلند تبدیل شده است. این درحالی است که با این کار به پوشش گیاهی و همچنین زیستگاه‌های گل‌های وحشی و حشرات گرده افشان، آسیب وارد می‌شود.

استفاده از آفت‌کش‌ها عامل اصلی در انقراض حشرات گرده‌افشان مانند زنبورهای عسل هستند. با توجه به مقاله all-Ireland Pollinator Plan که توسط مرکز داده ملی تنوع زیستی منتشر شد، نیمی از گونه‌های زنبور عسل ایرلند دارای کاهش قابل توجهی در 37 سال گذشته داشته به‌طوری‌که از سال 1980 یک‌سوم از گونه‌ها با خظر انقراض روبه‌رو هستند.

فروش سموم دفع آفات و علف‌کش به‌طور پیوسته در سال‌های اخیر افزایش یافته است، با توجه به داده‌های وزارت کشاورزی، در سال 2015، بیش از سه‌هزار و 121 تن ماده (شیمیایی) افزایش داشته است (در سال 2013 به تنهایی افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد).

این در حالی است که آژانس حفاظت از محیط زیست ( Environmental Protection Agency (EPA ، به مسئله باقیمانده سموم در جریان‌های آبی و آب آشامیدنی تأکید کرده است. به گفته IWT ، سازمان حفاظت از محیط زیست گفته این مسئله "به‌عنوان یک عامل مهم در کیفیت آب در 2015، برجسته شد."

IWT گفت: " EPA با داده‌ها نشان داد که 61 درصد منابع تأمین آب آشامیدنی از بین رفته، که میزان قابل توجهی در سال 2015 بود."

IWT تأکید کرد: باید مقررات سخت‌تر در استفاده از آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و فروش غیرقانونی و بیش از حد مجاز سموم در نظر گرفته شود.

پادریک فوگارتی، مسئول مبارزاتی IWT گفت: " از پرچین و زیستگاه‌های کنار جاده‌ها تنها چند زیستگاه برای حیات وحش در ایرلند باقی مانده‌اند. چراکه هر تابستان در اغلب آنها از اسپری مواد شیمیایی استفاده می‌شود."

IWT اذعان می‌کند: بیشتر مواد شیمیایی برای مصارف کشاورزی، استفاده می‌شود، این در حالی است که اسپری کنترل‌نشده برای باغ و زیستگاه‌ها، باعث آسیب جدی به زیستگاه‌ها و گیاهان می‌شود./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید