Iranian Agriculture News Agency

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو خبر داد:

ایران آخرین دست‌آوردهای خود را در اکسپو میلان معرفی می‌کند

ایران آخرین دست‌آوردهای خود را در اکسپو میلان معرفی می‌کند
ایران آخرین دست‌آوردهای خود را در اکسپو میلان معرفی می‌کند

در اکسپو 2015 میلان موضوع تأمین غذا در نظر گرفته شده است و ایران آخرین دست‌آوردهای خود را در اکسپو میلان معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران در نشست شب گذشته اکسپو میلان در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران با اعلام این مطلب با تعریف اکسپو گفت: نمایشگاه‌ها در یک تقسیم‌بندی کلی به تجاری و بازرگانی و اکسپو تقسیم‌بندی می‌شوند که از اکسپو به نمایشگاه فرهنگی اجتماعی نیز یاد می‌شود.

کاظم اکبرپور افزود: هر اکسپو رویداد یا موضوع جهانی را در نظر گرفته و کشورهای شرکت‌کننده سعی به شرکت حول آن موضوع می‌کنند که در اکسپو 2015 میلان موضوع تأمین غذا در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از المپیک اکسپو مهم‌ترین رویداد جهانی است که کشورها به آخرین دست‌آوردهای خود در زمینه‌های مختلف فرهنگ تجاری اقتصاد، آداب و رسوم، تکنولوژی و... می‌پردازند.

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو میلان با بیان اینکه شرایط سختی برای میزبانی این رویدادها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ایران چند دوره به‌عنوان مشارکت کننده حضور داشته است. شاید یکی از دلایلی که ایران این میزبانی را نداشته، عدم آشنایی با این پدیده است.

وی تصریح کرد: اکسپو 2015 میلان نزدیکی خاصی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد دارد. سازمان ملل در بحث تغذیه و ارتباط آن با بشریت چند هدف مدنظر دارد که کاهش تعداد گرسنگان جهان و مرگ و میر ناشی از آن، کاهش تعداد مرگ و میر مادران و همچنین اصول توسعه پایدار، یافتن شرکای بین‌المللی را پیگیری می‌کند.

اکبرپور یادآور شد: علاوه بر موضوع اصلی تغذیه زمین و انرژی برای حیات، چند موضوع فرعی دیگر نظیر علم سلامت و بهداشت، نوآوری در زنجیره تأمین مواد غذایی، تکنولوژی محصولات کشاورزی، آموزش رژیم‌های غذایی، همبستگی و همکاری در زمینه تأمین غذا، غذا و فرهنگ و غذا برای شیوه زندگی بهتر دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: اکسپو میلان در مساحتی با 110 میلیون هکتار در 20 کیلومتری شهر میلان در کنار یک دریاچه بر پا می‌شود.

اکبرپور در پایان با ارائه آماری از گرسنگان در جهان اظهار داشت: یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز در جهان، توزیع نامناسب ثروت و غذا است که بر این اساس، 925 میلیون نفر به‌عنوان جمعیت گرسنه در جهان وجود دارد و در هر روز 25 هزار و در 3.5 هر ثانیه یک نفر بر اثر گرسنگی می‌میرند. در حالی که 751 میلیون نفر در جهان دارای اضافه‌وزن هستند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910310-04_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید