Iranian Agriculture News Agency

یک سازمان غیرانتفاعی به نام "کشاورزی در کلاس های درس کانادا"

جشن ماه سواد کشاورزی در کانادا/ بیش از 90 هزار دانش آموز کانادایی تحت تعلیم اِی آی تی سی سی

اِی آی تی سی سی برای آموزش آموزگاران و جوانان کانادایی درباره اهمیت کشاورزی بسیار متعهد است و در نتیجه؛ به رشد، پایداری و تقویت صنعت کشاورزی کانادا کمک می کند.

جشن ماه سواد کشاورزی در کانادا/ بیش از 90 هزار دانش آموز کانادایی تحت تعلیم اِی آی تی سی سی

کشاورزی در کلاس های درس کانادا 1 (AITC-C) نام سازمان غیر انتفاعی است که در حال حاضر در سراسر این کشور منابع درسی مرتبط با کشاورزی را به طور دقیق و متعادل ارائه می دهد. هشت ایالت بریتیش کلمبیا (British Columbia) ، آلبرتا (Alberta) ، ساسکاچیوآن (Saskatchewan) ، مانیتوبا (Manitoba) ، اونتاریو (Ontario) ، نووآ اسکاتیا (Nova Scotia) ، جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) ، و نیوفوندلند و لابرادور (Newfoundland & Labrador) عضو این سازمان اند.

به گزارش ایانا از aitc-canada سازمان های عضو متعهد شده اند تلاش های جمعی و متقابل کانادایی ها و یافته ها و اثربخشی تمامی آموزگاران و دانش آموزان را با حضور در این سازمان ملی افزایش دهند.

اِی آی تی سی سی برای آموزش آموزگاران و جوانان کانادایی درباره اهمیت کشاورزی بسیار متعهد است و در نتیجه؛ به رشد، پایداری و تقویت صنعت کشاورزی کانادا کمک می کند. در طول چند سال گذشته، سازمان های ایالتی عضو اِی آی تی سی، در جهت ظرفیت سازی و رسمیت بخشیدن به توانایی اِی آی تی سی سی از طریق شناسایی و تحویل ابتکارات کلیدی با کمک جلسات برنامه ریزی راهبردی، کارهای بسیاری انجام داده اند. دست آوردهای کلیدی آنان در طول چند سال گذشته عبارتند از:

· طراحی و توسعه سیاست ها و رویه های اجرایی شان و ادغام رسمی آن ها به صورت یک سازمان غیرانتفاعی در ماه آوریل سال 2015؛

· پرورش روابط قوی درون ایالتی و ایجاد تمرکز راهبردی مشترک با شناسایی مسیری راهبردی و توافق بر روی نتایج مطلوب؛

· هدایت پنجمین سال "هفته سواد کشاورزی کانادایی 2 (CALW) " در ماه مارس 2016 در سراسر کشور و بازدید سخنرانان صنایع از بیش از 95 هزار دانش آموز در سه هزارو 500 کلاس درس؛

· گسترش هفته سواد کشاورزی به "ماه سواد کشاورزی کانادایی 3 (CALM) " در ماه مارس 2017؛

· راه اندازی ابزارهای ملی آموزشی در دبیرستان ها به شکل کتابی جامع درباره تمامی مواد غذایی و وب سایتی همکار همراه با راهنما برای آموزگاران به آدرس http://allaboutfood.aitc.ca ؛

· گسترش و تحویل محتوای آموزشی مرتبط با "سال بین المللی حبوبات 4 " با همکاری انجمن ملی حبوبات کانادا (Pulse Canada) در سال 2016؛

· میزبانی جلسات سالانه اِی آی تی سی سی و جلسات برنامه ریزی همکاری با شرکا و سهام داران.

ارزش های اصلی:

ارزش های اصلی، نحوه دستیابی اِی آی تی سی کانادا به مأموریت و اهدافش را بیان می کند:

- تمامیت: به عنوان یک منبع صادقانه و قابل اعتماد از اطلاعات کشاورزی عمل می کنند که آن ها را با مأموریت اصلی شان مرتبط می کند.

- دقت و تعادل: اطلاعاتی را ارائه می دهند که روشی برای تقویت تصمیم گیری های آگاهانه کشاورزی در کانادا از قبیل خوراک سالم، اقدامات زیست محیطی پایدار و جوامع زنده و مترقی است.

- فرهنگ همکاری: کار بر روی سهامداران برای ایجاد همکاری و ارائه حمایت های سودمند و مشترک.

- شفافیت و پذیرش: در تمامی تعاملاتشان با سهام داران، در گفت وگوهای فعالانه مشارکت دارند و اطمینان می دهند که اطلاعات ارائه شده دقیق، متعادل و به روز است.

- اشتیاق: برای آموزش و آگاهی های کشاورزی و اهمیت یادیگری مادام العمر آن ها علاقه مندی های بسیاری را ایجاد می کنند.

ماه سواد کشاورزی کانادایی:

سازمان های عضو اِی آی تی سی سی، هر ساله در ماه مارس در تمام کلاس های درس سراسر کشور، ماه سواد کشاورزی کانادایی را جشن می گیرند . کشاورزی به شکل زنده به کلاس های درس کانادایی می آید و دانش آموزان در فعالیت های آموزشی مربوطه مشارکت می کنند و اهمیت این صنعت را درک کرده و با آن ارتباط برقرار می کنند. فعالیت ها و رویدادهایی در تمام ماه انجام می شود تا آن ها از این واقعیت که "کشاورزی در تمام روز در اطراف ماست"، تجلیل کنند.

از سال 2012، اِی آی تی سی سی این برنامه را برای بیش از 90 هزار دانش آموز کانادایی اجرا کرده است. این برنامه به شکل تشویق دانش آموزان در یادگیری و تجلیل از کشاورزی به روش های مختلف است که شامل مطالعه درباره کشاورزی، تماشای فیلم های آموزشی و شرکت در رویدادهای زنده و جلسه با کشاورزان و دیگر نمایندگان این صنعت است.

کتاب "همه چیز درباره مواد غذایی" :

کشف سیستم مواد غذایی کانادا منبعی آموزشی است که برای کلاس های نهم تا دوازدهم آماده شده است. کتاب"همه چیز درباره مواد غذایی" اطلاعات واقعی درباره موضوعات داغی نظیر پسماندهای مواد غذایی، بیوتکنولوژی و فرصت های شغلی را ارائه می دهد .

با بازدید از وب سایت کلاس های درس کشاورزی ایالت های مربوطه می توان نسخه های این منبع به زبان انگلیسی و فرانسوی را سفارش داد. وب سایت همکار allaboutfood.aitc.ca نیز به گسترش یادگیری به کمک لینک های فیلم های آموزشی، بازی های تعاملی و وب سایت های صنایع می پردازد. یادگیری دانش آموزان به کمک پرسش و پاسخ تفکر انتقادی درباره موضوعات مختلف را ارتقاء می بخشد.

سال بین المللی حبوبات:

سازمان ملل متحد، سال 2016 را سال بین المللی حبوبات اعلام کرد و از نقش مهم حبوبات در سلامت، پایداری و تغذیه مردم جهان تجلیل کرد. اِی آی تی سی سی مفتخر است که با همکاری انجمن ملی حبوبات کانادا، طرح درسی برای آموزگاران کانادایی در سراسر کشور و برنامه درسی مرتبط با مفاهیم مربوط به حبوبات برای دانش آموزان را ارائه کرد.

سفر 2050:

اِی آی تی سی سی، خوشحال است که دستیابی به برنامه سفر 2050 را در سراسر این کشور عرضه کرده است. سفر 2050، دانش آموزان را به یک شبیه سازی مجازی می برد تا پایداری مواد غذایی در سراسر جهان را کشف کنند. این برنامه با استفاده از روش مبتنی بر تحقیق، دانش آموزان را به تصمیم گیری و تنظیم آنها تشویق می کند تا اثرات این تصمیم گیری ها را بر روی جامعه، محیط زیست و اقتصاد محلی و جهانی ببینند. دانش آموزان زندگی در سه مزرعه خانوادگی در کنیا، هند و کانادا را تجربه می کنند. همچنان که آنها با این خانواده ها ارتباط برقرار می کنند، نقش بهترین اقدامات مدیریتی در تغذیه مردم جهان، کاهش اثرات زیست محیطی و بهبود عملکردهای اجتماعی برای دسترسی بیشتر به آموزش، مراقبت های پزشکی و زیرساخت های جوامع را فرا می گیرند. سفر ما برای تغذیه مردم جهان آغاز شده است، به ما پیوندید.

پانوشت:

1. Agriculture in the Classroom Canada

2. Canadian Agriculture Literacy Week

3. Canadian Agriculture Literacy Month

4. International Year of Pulses

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید