Iranian Agriculture News Agency

هدف‌گذاری صادرات ۳۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از سمنان/۵۶۰ واحد تولید بخش کشاورزی در استان احیا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرات ۳۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مبدأ استان سمنان امسال هدف‌گذاری شده است.

هدف‌گذاری صادرات ۳۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از سمنان/۵۶۰ واحد تولید بخش کشاورزی در استان احیا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرات۳۰میلیون دلار محصولات کشاورزی از مبدأ استان سمنان امسال هدف‌گذاری شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه تجلیل از بهره‌برداران برتر کشاورزی این استان اظهار کرد: در سال۹۳صادرات از مبدأ استان سمنان صفر بود و در سال۹۴این اقدام در استان آغازشده و تقریباً میزان صادرات به۱۰میلیون دلار رسید .

وی به برخی اقدامات این سازمان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی در سال۹۵اشاره کرد و افزود: در سال گذشته صادرات۲۰میلیون دلاری هدف‌گذاری شده بود که تحقق یافت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان در بخش تولید استان مشکلی که مانع توسعه صادرات شود وجود ندارد گفت: برای سال۹۶نیز هدف‌گذاری۳۰میلیون دلاری انجام‌شده که امیدواریم این مهم تحقق یابد .

میرعماد گفت: برای توسعه صادرات در استان باید برخی مؤلفه‌ها به جد پیگیری شود و یکی از مسائل موضوع پس از تولید در استان است و باید در استان زنجیره‌های تولید و صنایع مرتبط ایجاد شود .

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب صادرات در این استان گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در بخش صادرات در استان هست امیدواریم این روند افزایش صادرات در سطح استان در بخش کشاورزی در استان ادامه یابد .

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان درزمینه تولید محصولات بخش کشاورزی گفت: استان سمنان ظرفیت خوب و مناسبی برای تولیدات بخش کشاورزی دارد اما با محدودیت منابع مواجه است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محدودیت منابع را یکی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان دانست و گفت: محدودیت منابع آبی یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در استان است و بنابراین باید تلاش کرد بتوان از منابع موجود بهره حداکثری را برد .

میرعماد با بیان اینکه اگر از امکانات درست بهره گیریم قادر هستیم حداقل میزان تولیدات استان را به دو برابر برسانیم به میزان تولیدات برترین‌های بخش کشاورزی این استان اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان برتر با امکانات موجود دو سه برابر متوسط استان تولید کردند به‌عنوان‌مثال گندم که تولید3.2تن در هکتار است تولیدکننده برتر۱۲تن در هکتار برداشت کرده است و در انار که متوسط۲۱تن در هکتار است که تولیدکننده برتر۸۰تن انار برداشت کرده است .

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان سمنان کمبود منابع آبی است و می‌توان گفت که حدود۸۷درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در استان اقدامات و گام‌های اساسی برداشته‌شده است افزود: سال گذشته۵هزارهکتار سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شد و علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی که دولت با آن مواجه بود بیش از۴۳میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به کشاورزان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری پرداخت شد .

میرعماد افزود: امسال نیز هدف‌گذاری شده که۱۲هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در سطح استان اجرا شود و تاکنون نزدیک به۳هزارهکتار آن تحقق‌یافته است و امیدواریم با حمایت مسئولان و با استقبالی که کشاورزان از این مهم دارند این مهم تحقق یابد .

وی در خصوص میزان اراضی استان که به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده اند، گفت: تا ابتدای دولت یازدهم تقریباً۱۶هزار هکتار اجراشده بود و در پایان سال گذشته به۲۵هزار و۱۲۵هکتار رسید و برای امسال نیز۱۲هزار هکتار برنامه‌ریزی‌شده است .

ایجاد۳۰۰۰شغل در استان در سال اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال هدف‌گذاری شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برنامه‌های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری برای ایجاد۳هزاراشتغال در سطح استان در بخش کشاورزی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد .

میرعماد گفت: با اقدامات انجام‌شده تاکنون و از ابتدای امسال تعداد۷۰۰شغل در بخش کشاورزی استان ایجادشده است .

۵۶۰ واحد تولید بخش کشاورزی در استان سمنان احیا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال گذشته۵۶۰واحد تولید بخش کشاورزی که به‌صورت نیمه فعال و یا تعطیل بودند با استفاده از تسهیلات رونق تولید احیا شدند .

میرعماد به میزان تسهیلات رونق تولید به این واحدهای نیمه فعال و راکد اشاره کرد و افزود: این واحد به میزان۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید استفاده کردند که اثر آن را در اشتغال امسال می‌بینیم؛ و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری۳هزارنفر شغل ایجاد شود تاکنون و در سه‌ماهه امسال۷۰۰نفر اشتغال در بخش کشاورزی تحقق‌یافته است .

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت و با برنامه‌ریزی انجام‌شده که برای افزایش تولید انجام‌شده است بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود اشتغال۳هزارنفری را در پایان سال در استان شاهد بود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش تولید گفت: سال گذشته با تلاش کشاورزان و همچنین ناظران بخش کشاورزی استان شاهد9.4درصد افزایش محصولات بخش کشاورزی در استان بودیم و تولید محصولات استراتژیک نیز32.8افزایش داشت که پیش‌بینی می‌کنیم امسال حداقل۵تا۶درصد افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان را داشته باشیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید