کد خبر: ۴۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶- ۱۳:۰۹


  براساس آمار عملکرد سال گذشته، ارزش صادرات پسته ایران با رشد بیش از سه درصدی نسبت به سال 94 به رقم یک میلیارد و 240 میلیون دلار رسید که آسیایی ها و اروپا مقصد این محصول کشاورزی بودند.

  به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، برپایه آمار مقایسه‌ای سال های 1394 و 1395، رشد صادرات در این بخش نسبت به سالهای ماقبل به بیش از سه درصد رسید و در واقع این روند رو به رشد در دولت یازدهم تداوم یافته است.
به گزارش ایرنا، پسته یکی از مزیت های اصلی بخش کشاورزی و به عنوان محصول برتر تولیدی کشور در بازارهای جهانی است که می توان با توجه بیشتر به کیفیت و بهداشت محصول و تقویت سیستم های کنترل کیفی و همچنین مدیریت کارآمد در سیستم های انبارداری و استفاده از روش های نوین در تولید و تجارت، صادرات آن را افزایش و بازارهای بیشتری را تحت پوشش قرار داد.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال 1394 میزان صادرات بالغ بر یک میلیارد و 202 میلیون دلار ثبت شده بود.
پسته صادراتی جمهوری اسلامی سال گذشته به مقاصد هنگ کنگ، ویتنام، امارات متحده عربی، آلمان و هندوستان حمل شد.
همچنین براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال 1392 تا 1395 پسته سهم 2.2 درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. ارزش صادرات پسته در سال 1392بالغ بر 706 میلیون دلاربود، 1393 ارزش صادرات 778 میلیون دلار ثبت شد که قیمت پایه برای هر تن پسته صادراتی هشت هزار 181 دلار و در سال 1395 ارزش صادرات 976 میلیون دلار با قیمت پایه هر تن هشت هزار و 499 دلار بود.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان به تازگی اعلام کرد : سال 1395 نزدیک به 170 هزار تن پسته از نقاط مختلف پسته خیز کشور تولید شده که 20 درصد آن در داخل به مصرف رسید و بقیه به مقاصد کشورهای یاد شده صادر شد.
به گفته «حسین رضایی» سال 1395 بیش از 100 هزار تن پسته از گمرکات مختلف ایران به کشورهای خارجی صادر شده و با احتساب 20 درصد مصرف داخلی، 40 تا 50 هزار تن پسته در انبارهای ذخیره کشور وجود دارد.
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار