Iranian Agriculture News Agency

در نشست کمیته تخصصی استانداردسازی گیاهان دارویی مصوب شد؛

ایجاد زنجیره ارزش و استاندارد سازی 10 گونه گیاه دارویی در کشور

با هدف عرضه محصول سالم و توسعه بازار زمینه استانداردسازی 30 گونه از گیاهان دارویی قابل زراعت و تجاری سازی با تشکیل زنجیره ارزش فراهم می شود.

ایجاد زنجیره ارزش و استاندارد سازی 10 گونه گیاه دارویی در کشور

با هدف عرضه محصول سالم و توسعه بازار زمینه استانداردسازی 30 گونه از گیاهان دارویی قابل زراعت و تجاری سازی با تشکیل زنجیره ارزش فراهم می شود .

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی،در نشست کمیته تخصصی استانداردسازی گیاهان دارویی مصوب شد که در فاز نخست برای ایجاد زنجیره ارزش و استانداردسازی 10 گونه گیاهان دارویی، کارگروه های تخصصی تشکیل شود .
مجری طرح ملی گیاهان دارویی در این نشست که با حضور فعالان و صاحب نظران حوزه گیاهان دارویی در بخش هایی از جمله بهداشت، صنعت، تجارت برگزار شد، گفت: استاندارسازی این محصولات با هدف عرضه محصولات سالم با شاخص های جهانی و توسعه بازار صورت می گیرد .
پیمان یوسفی آذر افزود: استانداردسازی گونه های اولویت دار در فاز نخست شامل گیاهانی همچون زعفران، آویشن، بابونه، کرفس کوهی، باریجه،گل محمدی، شیرین بیان،آنغوزه و سنبل الطیب است .
مجری طرح ملی گیاهان دارویی، تولید با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی و توسعه بازار را از گلوگاه های مهم در تشکیل زنجیره ارزش دانست و تصریح کرد: با این دو اقدام ، در زمینه ساماندهی کل زنجیره ارزش گیاهان دارویی گام های اساسی برخواهیم داشت .
وی پیش بینی کرد که ظرف پنج ماه آینده زنجیره ارزش این 10 گونه گیاهان دارویی توسط کارگروه ها شناسایی و شاخص های و استاندارد های این محصولات تدوین شود .
یوسفی آذر در مورد گیاهان دارویی خودرو در مراتع نیز گفت: با توجه به سالم بودن این گیاهان، استانداردسازی معطوف به مرحله عرضه، فرآوری و بازار خواهد شد .
وی با بیان اینکه نگاه ما به زنجیره ارزش، سیستمی است اذعان داشت: زنجیره ارزش از تولید تا توزیع و بازار و مصرف را شامل می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید