Iranian Agriculture News Agency

جوان هندی همه را متعجب کرد

جوان 16 ساله هندی از طریق یوتیوب کشاورزی ارگانیک را آموزش می دهد/آریا از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد لوح تقدیر دریافت کرد/کانال اطلاع رسانی آریا دو هزار مشترک و 100 هزار بازید کننده از 170 کشور دارد

آریا پودوتا، جوان 16 ساله هندی، از طریق یوتیوب و با گذاشتن پست و ویدئوها، کشاورزی ارگانیک را آموزش می دهد.

جوان 16 ساله هندی از طریق یوتیوب کشاورزی ارگانیک را آموزش می دهد/آریا از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد لوح تقدیر دریافت کرد/کانال اطلاع رسانی آریا دو هزار مشترک و 100 هزار بازید کننده از 170 کشور دارد

آریا پودوتا، جوان 16 ساله هندی، از طریق یوتیوب و با گذاشتن پست و ویدئوها، کشاورزی ارگانیک را آموزش می دهد.

به گزارش ایانا از وبسایت د بتر ایندیا، 6 سال پیش زمانی که او 10 سال داشت، می دید چگونه مادرش در قطعه زمین کشاورزی در کنار خانه شان ، کشاورزی می کرد. آریا کشاورزی را از کارهای کوچک آغاز کرد، مانند آبیاری گیاهان و یا تمیز کردن علف های هرز، به طوری که با کشاورزی بزرگ شد. طی چند سال، آریا به یک متخصص کشاورزی تبدیل شد.

وی می گوید: "پدربزرگ و مادربزرگ و مادرم کشاورز بودند، به طوری که من به جامعه کشاورزان تعلق دارم ، مادر بزرگ ام آنچه را که می دانست به من یاد می داد ."

آریا کشت محصولات را با تقریبا تمام سبزیجات فصلی درچهار هزار متر مربع آغاز کرد، به طوری که باعث جذب همسایگان شد.

مردم به سبزیجات آلی آریا علاقه نشان می هند وبه وی در کارش کمک می کنند

آریا افزود: "بسیاری از آن ها واقعا می خواهند به من در کار در مزرعه کمک کنند، اما دانشی در این مورد ندارند. زمانی که من متوحه اهمیت نقش کلیدی کشاورزی ارگانیک در ایجاد کشاورزی پایدارشدم، تصمیم گرفتم این راه را ادامه دهم."

وی در کانال یوتیوب YouTube به نام ، "مزرعه ارگانیک من "( 'My Organic Farm' ) ، تمام فیلم ها در باره روش های گام به گام کشاورزی ارگانیک و مدیریت زباله را قرار داد و از این جا آموزش برای مبتدیان را آغاز کرد.

آریا پودوتا ، درحال آموزش کشاورزی ارگانیک در کانال یوتیوب به نام

" My Organic Farm "

کانال اطلاع رسانی اش با موفقیت رو به رو شد به طوری که توانست بیش از دو هزار مشترک، 100 هزار بازید کننده از 170 کشور به دست آورد . آریا از طریق قراردادن ویدئوها و فیلم ها آموزش می داد و سعی می کرد تا تمام موارد از انتخاب خاک تا آماده سازی بستری برای پرورش قارچ در یک فضای محدود را پوشش دهد.

وی از طریق کانال یوتیوب و سایت اش به نشانی www.myorganicfarm.net مطلب درباره کشاورزی ارگانیک ارسال می کرد.

آریا می گوید: "من به چند مدرسه برای راه اندازی مزرعه ارگانیک و آموزش در مورد کمپوست آلی و مدیریت مواد زائد جامد کمک کردم ."

گفتنی است ، آریا، به عنوان دبیر محیط زیست باشگاه خدمات اجتماعی مدرسه اش هم انتخاب شده است. آریا همچنین با چند مدرسه برای ایجاد واحد ورمی کمپوست برای مدیریت زباله مرطوب کمک کرده است.

برای تشویق بیشتر مردم به رشد سبزیجات ، آریا یک هزار گیاه ارگانیک گوجه فرنگی رایگان را در Cubbon Park ( پارکی در بنگلور هند )، 6 ژوئن 2015، به مناسبت روز جهانی محیط زیست میان مردم توزیع کرد.

این جوان به دلیل انجام فعالیت هایش توانست از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد لوح تقدیر دریافت کند. وی رتبه نخست for Green Apple Day of Service در بنگلور را نیز از آن خود کرد- همچنین جایزه هند 2015 توسط شورای سبز امریکا (1) برای فعالیت های وی در حوزه محیط رست به وی داده شد.

آریا می گوید: "بسیاری از افرادی که گیاه (نهال) گوجه فرنگی دریافت کرده بودند، تصاویری از گوجه فرنگی های شان را که به ثمر نشسته بودند، ارسال کردند و این احساسی فوق العاده بود."

در سال 2016، آریا سه کار مهم انجام داد: ابتدا در KBR Park در حیدرآباد، جایی که او نزدیک به 700 نهال درخت، از انواع مختلف به بازدید کنندگان داد.

این رویداد توسط دپارتمان جنگل تلانگانا حمایت شد . دومین کار در محل سکونت خودش با ماموریت افزایش تعداد درختان در جامعه برگزار شد. آریا حدود 400 نوع نهال به ساکنان باناسوادی در بنگلور داد.

این درختان توسط دپارتمان جنگل کارناتاکا به صورت یارانه فراهم شد. این جوان همچنین به ایجاد نخستین باغ تفریحی با استفده از نهال هایی که به معلمان مدرسه اش داد، اقدام کرد . کار سوم، در ارتباط با نیازهای مدرسه ED Venture Academy (مدرسه ای در بنگلورهند) و دیگر مدارس در مورد فعالیت های کشاورزی و تدریس به کودکان انجام داد.

فیلم هایش طی دو سال ونیم در کانال یوتیوب توانست واکنش های بسیاری از سوی مردم داشته باشد؛ در این میان افراد از این که برای آغاز این کار منابع مورد نیاز در دسترس ندارند گله مند بودند. برخی مشکلات دیگر شامل نبود فروشگاه های باغبانی در نزدیک محل شان بود.

این مشکلات آریا را برآن داشت تا یک بسته کشاورزی ارگانیک را به نام GrowBasic فراهم کند.

بسته GrowBasic

امسال ، وی از این بسته، به مناسبت روز جهانی محیط زیست رونمایی کرد. به گفته آریا ، GrowBasic یک راهکاری است که تمام مواد خام ضروری مورد نیاز را برای آغاز کشاورزی ارگانیک دارد.

این بسته، متشکل از یک کیسه رشد (2)، یک بلوک کوکوپیت (3)، کود چریش و بذرهای گیاهی است . همچنین درباره چگونگی روش استفاده، از طریق ویدئوها توضیح داده است.

وی یادآور شد: "ما امیدواریم تا مشتریان عمده ما، از موسسات آموزشی و شرکت ها باشند تا از این بسته برای آموزش کشاورزی ارگانیک به دانش آموزان، کارکنان شان استفاده کنند."

آریا توضیح می دهد: "ما برای ارائه این بسته به صورت یارانه برنامه ریزی می کنیم. چراکه این بسته یک راهکار برای دور نگه داشتن بچه ها از دستگاه های الکترونیکی است به طوری که آن ها می توانند یک فعالیت سرگرم کننده و آموزشی در فضای باز داشته باشند ."

وی افزود: " GrowBasic با هدف ورود به دنیای کشاورزی ارگانیک ارایه شده است تا افراد به تدریج به این نوع کشت در قطعات بزرگ تر روی بیاورند ."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- United States Green Building Council : برای کمک به ایجاد محیط زیست بهتر و سالم تر از طریق جوامع ، کارشناسان صنعت، ... فعالیت می کند.

2- یک کیسه پلاستیکی شامل مواد مورد استفاده برای گیاهان در حال رشد است،

3- کوکوپیت نوعی بستر کشت است که با استفاده از الیاف پوست و پوشش میوه نارگیل تهیه می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید