Iranian Agriculture News Agency

میزبانی مشکین شهر برای اولین جشنواره عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اولین جشنواره عسل به منظور شناساندن ارزش غذایی عسل و قابلیت ها و توانمندی های شهرستان مشکین شهر در تولید عسل، افزایش جذب توریست و گردشگر، در مشکین شهر برگزار می شود.

میزبانی مشکین شهر برای اولین جشنواره عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اولین جشنواره عسل به منظور شناساندن ارزش غذایی عسل و قابلیت ها و توانمندی های شهرستان مشکین شهردر تولید عسل، افزایش جذب توریست و گردشگر، در مشکین شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، بهلول تکلوی عنوان کرد: حرفه زنبورداری نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در منطقه مشکین شهر برعهده دارد. زیرا این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در دامنه پر مهر سبلان از تنوع گونه های گیاهی متنوع، آب و هوای بسیار مطلوب و از باغات مثمره وسیعی برخوردار است که همین قابلیت ها و توانمندی ها باعث شده است که حرفه باغداری در کنار پرورش زنبور عسل روز بروز در منطقه گسترش یابد .

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره فرصتی است که این شهرستان و دیگر نقاط استان قابلیت ها و توانمندی های خود را در صنایع تبدیلی و بسته بندی و صادرات این محصول ارزشمند به نمایش بگذارند و بتوانیم برند عسل سبلان را به عنوان نمادی از توانمندی های ارزشمند این استان در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم. اولین جشنواره با مشارکت بخش خصوصی به مدت ده روز در نیمه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش سرانه مصرف عسل در کشور افزود: تولید سالانه عسل دراستان 6 هزار تن است که امیدواریم با گسترش و تقویت صنایع تبدیلی وبسته بندی در این این بخش بتوانیم برند مرغوب عسل ناب سبلان را به عنوان تولید برتر این محصول در سطح ملی و جهانی به مصرف‌کنندگان معرفی کنیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید