Iranian Agriculture News Agency

صادرات 50 راس دام سنگین از طریق بورس کالا برای نخستین بار




برای نخستین بار چهاشنبه، 50 راس دام سنگین با هدف صادرات در بورس کالا معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران، در معاملات روز چهاشنبه در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 11هزار و 198 تن مواد شیمیایی، یک هزار 739 هزار تن مواد پلیمری، 42 هزار و 800 تن وکیوم باتوم (ماده پایه تولید قیر) و 6 هزار و 690 تن قیر دادوستد شد.
در محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز 1500 تن آلومینیوم، 60 تن روی و 88 هزار 204 تن محصولات فولادی معامله شد.
در تالار صادراتی بورس کالا ایران نیز 66 هزار تن سنگ آهن و یک هزار تن قیر به فروش رسید.
12 هزار و 325 تن جو دامی در قالب قیمت تضمینی،250 تن ذرت دانه ای، 575 تن شکر سفید و 2 هزار تن گندم نیز در تالار محصولات کشاورزی خرید و فروش شد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل بورس کالا بیست و ششم فروردین ماه امسال اعلام کرد: پارسال ارزش بورس کالا نزدیک به 817 هزار میلیارد ریال بود؛ در حالی که ارزش بورس تهران به 639 هزار میلیارد ریال رسید.
به گفته «حامد سلطانی نژاد»، پارسال 45 درصد معاملات بورس کالا به بازار فیزیکی اختصاص داشت که 42 درصد محصولات معامله شده در این بازار به محصولات صنعتی و معدنی و 31 درصد به محصولات کشاورزی مربوط بود.
بورس کالا چهار بازار فیزیکی، مشتقه، مالی و فرعی را دربرمی گیرد.
بورس کالا به موجب ماده 58 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم فعال کردن بورس های کالایی، به عنوان یک شرکت جدید و مستقل از سازمان های کارگزاران بورس فلزات و بورس کالای کشاورزی، پس از پذیره نویسی در چهار گروه سهامداری و برگزاری مجمع عمومی از آغاز مهرماه سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد.
اکنون بورس کالای ایران به داد و ستد انواع محصولات صنعتی و معدنی، فرآورده های نفت و پتروشیمی و کشاورزی در قالب معاملات نقد، نسیه، سلف، سلف استاندارد و معاملات ابزارهای مشتقه از جمله قراردادهای آتی مشغول است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید