Iranian Agriculture News Agency

داده‌های بزرگ بر تحول کشاورزی آفریقا تأکید می‌کند

کشاورزی توان فقرزدایی از میلیون‌ها نفر آفریقایی را دارد/ داده‌های بزرگ، در قلب تحول کشاورزی آفریقا برای تحقق اهداف سازمان ملل تا سال 2030 است

انتظار می رود کاربرد راهبردی داده های بزرگ، نوین گرایی در بخش کشاورزی آفریقا را سرعت بخشد و سهم این قاره در تحول اقتصادی-اجتماعی را افزایش دهد.

کشاورزی توان فقرزدایی از میلیون‌ها نفر آفریقایی را دارد/ داده‌های بزرگ، در قلب تحول کشاورزی آفریقا برای تحقق اهداف سازمان ملل تا سال 2030 است

انتظار می رود کاربرد راهبردی داده های بزرگ، نوین گرایی در بخش کشاورزی آفریقا را سرعت بخشد و سهم این قاره در تحول اقتصادی-اجتماعی را افزایش دهد.

وزارت کشاورزی آفریقا در کنفرانسی که در ماه ژوئن امسال در نایروبی کنیا برگزار شد اعلام کرد که سرمایه گذاری در جمع آوری داده ها، ذخیره و انتشار زیرساخت ها نقش کلیدی در دگرگونی بخش کشاورزی ایفا می کند و این مسئله سهم بسیار مهمی در اقتصاد این قاره دارد.

در اظهارات رئیس جمهوری کنیا، یوهورا کنیاتا (Yuhura Kenyatta) ، که از سوی هنری روتیک (Henry Rothic) وزیر دارایی این کشور خوانده شد؛ به نقش حیاتی داده های بزرگ در احیای عملکرد بخش کشاورزی در میان چالش های مرتبط با شهرسازی و تغییرات آب و هوایی تأکید شد.

رئیس جمهوری، کنیاتا می گوید: "ما باید داده ها را تحت کنترل درآوریم و راه حل هایی برای چالش های موجود در آفریقا را بیابیم. دسترسی به داده های با کیفیت، اصلاح سیاست کشاورزی برای افزایش بهره وری را هدایت خواهد کرد."

ده ها تن از وزرای آفریقایی از جمله وزیر کشاورزی، سیاستگزاران، کارشناسان و مدیران صنایع در کنفرانس وزیران با موضوع داده های باز جهانی در کشاورزی و تغذیه 1 (GODAN) حضور یافتند که همزمان با چهارمین نمایشگاه اگری تک آفریقا (AGRITEC Africa) برگزار شد.

کنیاتا در آغاز این کنفرانس بیان کرد که کشورهای آفریقایی باید اصلاحات بسیاری را در بخش کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی و افزایش درآمد روستایی انجام دهند. او گفت: "کشاورزی توان بالقوه ای برای از بین بردن فقر میان میلیون ها نفر از مردم آفریقا دارد و کشورهای این منطقه به اطلاعات دقیق و به موقع نیاز دارند تا بتوانند انقلابی در کشاورزی به وجود آورند."

او اضافه کرد: "کنیا به عنوان کشور برتر این قاره و دارای الویت در اتخاد داده های بزرگ برای ساده و مؤثر کردن زنجیره های ارزش کشاورزی، تعیین شده است."

همچنین کنیاتا می گوید: "کنیا رهبری استفاده از داده و ابزارهای فنّاوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) برای کمک به کشاورزان در دسترسی به اطلاعات آب و هوایی و بازارها را بر عهده دارد."

آندره لاپرییِر (Andre Lapperriere) ، مدیر ارشد اجرایی GODAN ، به این نکته اشاره می کند که انقلاب دیجیتالی در سراسر قاره آفریقا؛ دسترسی به اطلاعات با کیفیت میان سیاستگزاران و کشاورزان را افزایش می دهد.

لاپرییِر می گوید: "انقلاب های فنّاوری که با اینترنت و گوشی های هوشمند آغاز شده است، به کشاورزان آفریقایی امکان را می دهد که به اطلاعات به موقعی درباره الگوهای آب و هوایی، هزینه ورودی های مزارع و وضعیت بازار کالاها دسترسی یابند."

ویلی بت (Willy Bett) ، وزیر کشاورزی، شیلات و دامداری کنیا، می گوید: "داده های بزرگ، در قلب دستورکار تحول کشاورزی آفریقا برای رسیدن به اهداف سازمان ملل متحد تا سال 2030 در زمینه امنیت غذایی و رفاه کامل قرار دارد."

همچنین او می گوید: "داده های بزرگ، سیاست و مداخلات بودجه در بخش کشاورزی را هدایت می کند. همچنین به سیاستگزاران و سایر کاربران نهایی مانند کشاورزان کمک خواهد کرد که پاسخ مناسبی به چالش هایی نظیر خشکسالی، آفات، بیماری ها و کاهش قیمت کالاها بدهند."

پانوشت:

1. Global Open Data for Agriculture and Nutrition

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید