Iranian Agriculture News Agency

با برگزاری اردوی تابستانی در کالیفرنیا

دانش‌آموزان دبیرستانی، کشاورزی را از نزدیک تجربه کردند/ اردویی با تجربه‌های هیجان‌انگیز و چاشنی کلاس پخت و پز غذا

تابستان امسال برای دانش‌آموزان دبیرستانی کمی تفاوت دارد. چراکه دپارتمان کشاورزی فرزنو در راستای آشنایی دانش‌آموزان با کشاورزی، به مدت دو هفته میزبان اردوی دانش‌آموزان دبیرستانی از پورتوریکو در منطقه ولی (Valley) کالیفرنیا است.

دانش‌آموزان دبیرستانی، کشاورزی را از نزدیک تجربه کردند/ اردویی با تجربه‌های هیجان‌انگیز و چاشنی کلاس پخت و پز غذا

تابستان امسال برای دانش آموزان دبیرستانی کمی تفاوت دارد. چراکه دپارتمان کشاورزی فرزنو در راستای آشنایی دانش آموزان با کشاورزی، به مدت دو هفته میزبان اردوی دانش آموزان دبیرستانی از پورتوریکو در منطقه ولی ( Valley ) کالیفرنیا است.

به گزارش ایانا از وبسایت "یورسنترال ولی"، این دپارتمان برای نخستین بار اقدام به برگزاری چنین اردویی کرده است؛ در این اردو دانش آموزان تجربه هایی در مورد دام و علوم گیاهی به دست می آورند.

همچنین در این اردو، برای دانش آموزان برنامه هایی از سخنرانی گرفته تا گردش های علمی در نظر گرفته شده است، به طوری که آن ها از نزدیک با کشاورزی کالیفرنیا آشنا می شوند.

اولیویا اسپونر، دانش آموز 16 ساله گفت: " این برنامه بسیار هیجان انگیز است، ما بسیاری مطالب را اینجا یاد می گیریم."

وی افزود: "به این دلیل در این برنامه شرکت کردم تا در مورد کشاورزی کالیفرنیا، همچنین منطقه کشاورزی به نام دره مرکزی ( Central Valley ) مطالبی یاد بگیرم."

اسپونر گفت: "روغن زیتون برای من جدید است، من هرگز درختان زیتون و بادام را ندیده ام، در حالی که اینجا، این نوع درختان وجود دارند."

اسپونر و سایر دانش آموزان در مورد دام و اسب ها، همچنین محصولات مختلفی که در کالیفرنیا رشد می کنند، مطالبی را یاد می گیرند. همچنین در کلاس پخت و پز هم شرکت می کنند.

این موارد، بخش هایی از اردوی دو هفته ای تابستانی دانش آموزان است. همچنین دانش آموزان در گردش های علمی همچون بازدید از یوسمیتی پارک (پارک ملی کالیفرنیا) شرکت کرده اند.

اوری کولبرتسون، مدیر آموزش کشاورزی فرزنو گفت: "ما به دانش آموزان یاد می دهیم که چه علوم، رشته ها، مشاغل، منابع طبیعی و صنایع غذایی در بخش کشاورزی درگیر هستند."

جاناتان رانگل، دانش آموز از پارلیر (شهری در کالیفرنیا) گفت: "این تجربه خوبی است که درباره کشاورزی منطقه مطالبی یاد بگیریم." وی اشاره کرد، این شور وشوق میان او و همسالانش دیده می شود.

همچنین دپارتمان کشاورزی فرزنو امیدوار است تا این اردو را هر تابستان برگزار کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید