Iranian Agriculture News Agency

در راستای سلامت مصرف‌کنندگان اتخاذ شد

صدور مجوز اتحادیه اروپا به ایتالیا برای افزایش ماده اصلی آب پرتقال

اتحادیه اروپا به ایتالیا برای افزایش محتوی آب میوه پرتقال به صورت نوشیدنی وکنسانتره، از 12 درصد به 20 درصد مجوز صادر کرد.

صدور مجوز اتحادیه اروپا به ایتالیا برای افزایش ماده اصلی آب پرتقال

اتحادیه اروپا به ایتالیا برای افزایش محتوی آب میوه پرتقال به صورت نوشیدنی وکنسانتره، از 12 درصد به 20 درصد چراغ سبز نشان داد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت اس مگزین، براساس بیانیه گروه کشاورزان کلدیرتی Coldiretti ، افزایش محتوی آب پرتقال به منظور حفاظت از سلامت مصرف کنندگان و همراه با تطبیق مقررات اروپایی انجام شده است که تغذیه سالم و شیوه زندگی غذا خوردن مناسب را ترویج می دهد.

در این راستا، مطالعات نشان داده که نوشیدنی با داشتن 20 درصد آب پرتقال، نیاز روزانه به ویتامین C را برآورده می کند. همچنین دارای ترکیبی متنوع از مواد طبیعی است که تاثیر مثبتی روی سیستم ایمنی بدن دارد.

همچنین این تصمیم روی اقتصاد شرکت های کشاورزی در ایتالیا تاثیر داشته است، به طوری که افزایش درصد میوه در نوشیدنی می تواند برای 10 هزار هکتار از مرکبات ایتالیایی، که عمدتا در سیسیل و کالابریا قرار دارد، خبر خوشی باشد. افزایش حداقل درصد میوه به 20 درصد، به معنای استفاده از 200 میلیون کیلوگرم پرتقال در یک سال است.

به گفته روبرتو مونکالوو، مدیر کلدیرتی، گام بعدی در جهت شفاف سازی و برچسب گذاری اجباری در مورد مبدا میوه مورد استفاده نوشیدنی است؛ تا از گسترش آب میوه های وارداتی جلوگیری شود و آب میوه ساخت ایتالیا رونق پیدا کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید