Iranian Agriculture News Agency

در آینده نزدیک رخ خواهد داد؛

ورود خرما بم به بورس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: با وجود 10 هزار و 500 هکتار نخلستان در شهرستان بم و همچنین با تولید 85 هزار تن خرما در سال، ورود این محصول به بورس لازم و ضروری است.

ورود خرما بم به بورس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: با وجود 10 هزار و 500 هکتار نخلستان در شهرستان بم و همچنین با تولید 85 هزار تن خرما در سال، ورود این محصول به بورس لازم و ضروری است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، نشستی با حضور تعدادی از مسئولان ادارات، اساتید، نخبگان و فعالان بخش کشاورزی شهرستان بم پیرامون عرصه تولید و کشاورزی ازجمله اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 500 هکتار، جذب تسهیلات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مکانیزاسیون و خرید یک دستگاه کمباین، ضرورت کشت محصولات با نیاز آبی کم با توجه به اهمیت آب در بخش کشاورزی، افزایش سطح کشت گلخانه از 6 به 12 هکتار و گسترش آن به 15 هکتار و فعالیت 18 مزرعه پرورش ماهی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بم برگزار شد .

رضا قهری در این نشست عنوان کرد: مبارزه با زنجره خرما در سال گذشته موفقیت آمیز بود و کشاورزان باید مراقبت لازم را داشته و به موقع اقدام مناسب و متناسب با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی را انجام دهند .

همچنین در این نشست سرحدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بم و از فعالان در زمینه صنایع تبدیلی وتکمیلی به اهمیت این موضوع در بخش کشاورزی به جهت ایجاد ارزش افزوده و درآمد بیشتر برای کشاورز اشاره کرد و اذعان کرد: این دانشگاه 7 طرح تحقیقاتی در زمینه های ضدعفونی کردن خرما، تولید کلوچه خرما، شکلات و خمیر خرما از خرمای درجه 2 و3 همچنین تولید نئوپان از سرشاخه خرما اجرا کرده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید