Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کشت پنبه یکی از سیاست‌های‌ راهبردی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در جهت توسعه کمی و کیفی محصول پنبه و توجه به اهمیت این محصول در برنامه اقتصاد مقاومتی عملیات کشت پنبه در سال جاری و به صورت پایلوت در سطح ۱۰۰ هکتار به مرحله اجرا درآمد.

کشت پنبه یکی از سیاست‌های‌ راهبردی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در جهت توسعه کمی و کیفی محصول پنبه و توجه به اهمیت این محصول در برنامه اقتصاد مقاومتی عملیات کشت پنبه در سال جاری و به صورت پایلوت در سطح۱۰۰هکتار به مرحله اجرا درآمد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ابوالفضل شاهمرادی افزود: این عملیات که در شهرستان های گرمسار و آرادان در حال اجرا است جهت بررسی ارقام جدید وارداتی و همچنین عملکرد محصول با استفاده از تغذیه گیاهی صورت می گیرد .

وی به کشت این محصول به صورت نشائی اشاره کرد و افزود: بازدهی بالاتر و زمان کشت کوتاه‌تر و استفاده از دستگاهای جدید برداشت پنبه از مزایای ارقام جدید پنبه در استان است .

شاهمرادی گفت: با توجه به اهمیت کشت پنبه و تناوب کشت و از بین بردن آفات و علف های هرز و استفاده از ارقام کم آب با عملکرد بالا، کشت پنبه در دستور کار استان قرار گرفته است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به بازدید مدیر کل پنبه وزارت جهاد کشاورزی در سال های آینده با اجرای کشت نشائی و تحت پوشش بردن سطح گسترده تری از مزارع با استفاده از آبیاری میکرو و همچنین استفاده از ارقام پرمحصول با افزایش عملکرد در هکتار و تولید به مراتب بالاتری محقق شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید