Iranian Agriculture News Agency

900 هکتار اراضی شالیزاری بهشهر در معرض استرس خشکی و کمبود آب

مدیر سازمان جهاد کشاورزی بهشهر گفت: 900 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارد.

900 هکتار اراضی شالیزاری بهشهر در معرض استرس خشکی و کمبود آب

مدیر سازمان جهاد کشاورزی بهشهر گفت: 900 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خلیل حقیقی اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات جوی در 3 ماهه سال جاری، میزان آب ذخیره شده در آببندان ها و سطح ایستابی آب در چاه ها و نیز دبی آب در رودخانه های مناطق کوهستانی در حوزه شهرستان بهشهر کاهش یافته است .

وی افزود: طی بررسی های به عمل آمده سطحی حدود 900 هکتار از اراضی شالیزاری در دهستان میانکاله، دهستان کوهستان و عشرستاق هزارجریب شهرستان بهشهر در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارد .

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خاطرنشان کرد: در این راستا اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان در سطح روستاهای شهرستان در مورد پرهیز از کشت دوم شالیزاری پس از برداشت جو، گندم و کلزا، ایزوله کردن مرزهای اراضی شالیزاری با پلاستیک، استفاده از مواد غذایی برای ایجاد مقاومت خاک مانند کود پتاسیم، آبیاری متناوب، جمع آوری هرز آب ها در انتهای مزرعه و برگرداندن آن به داخل مزرعه و نیز بیمه کردن محصول برنج؛ صورت گرفت .

حقیقی گفت: به دلیل کاهش بارش باران و پایین آمدن سطح آب در آببندان های دهستان میانکاله، آبیاری شالیزارهای روستاهای این منطقه به صورت دوره ای به کشاورزان اختصاص می یابد .

وی یادآور شد: سطح 3 هزارمترمربع از اراضی شالیزاری در روستای زینوند شهرستان بهشهر به دلیل افزایش کشت بیش از میزان آب ذخیره شده، دچار مشکل خشکی و کمبود آب شد که در حال حاضر با ورود آب به این زمین شالیزاری، مشکل رفع شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید