Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

برخورد جدی با فروشندگان عسل در حاشیه جاده‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: فروش عسل در حاشیه جاده های استان به دلیل عرضه عسل نامرغوب و غیر بهداشتی ممنوع است و با خاطیان طبق قانون برخورد می شود.

برخورد جدی با فروشندگان عسل در حاشیه جاده‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: فروش عسل در حاشیه جاده های استان به دلیل عرضه عسل نامرغوب و غیر بهداشتیممنوع است و با خاطیان طبق قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، بهلول تکلوی عنوان کرد: به دلیل اینکه عسل سبلان از دامنه کوه های سرسبز سبلان و تنوع گونه های شهد زا و گرده زا بدست می آید و با وجود ارزش غذایی بالا، شایسته نیست برند مرغوب عسل ناب سبلان با فروش غیر بهداشتی آن هم در حاشیه جاده های بین شهری تحت الشعاع قرار گیرد .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: پس از استقرار شبانه عده ای از فروشندگان عسل در کنار جاده اردبیل، سرعین، نیر با هماهنگی و حضور دادستان سرعین و نماینده دادستانی اردبیل و نیروهای انتظامی و پلیس راه اردبیل سراب مامورین و نماینده سازمان جهاد کشاورزی بساط این فروشندگان در کنار جاده ها جمع آوری شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: سالانه در این استان بیش از 6 هزار تن عسل تولید می شود نزدیک به 1000 تن آن سرانه مصرف داخلی مردم استان بوده و ما بقی آن به سایراستانها و کشورهای دیگر صادر می شود .

تکلوی در ادامه سخنان خود افزود: بالاترین میانگین برداشت عسل از کندوهای مدرن 20 کیلوگرم و در کندوهای بومی 10 کیلوگرم است که از این لحاظ رتبه اول کشوری را به خود اختصاص می دهد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید