Iranian Agriculture News Agency

در راستای پیوند دادن جوانان بریتانیایی با طبیعت

هنر جوانان با طبیعت گره می خورد/ طبیعت در قاب هنر می‌نشیند

پروژه‌ای جدید در انگلستان پیوند میان سرگرمی با جهان طبیعی را برای نوجوانان و جوانان فراهم می‌کند.

هنر جوانان با طبیعت گره می خورد/ طبیعت در قاب هنر می‌نشیند

پروژه ای جدید در انگلستان پیوند میان سرگرمی با جهان طبیعی را برای نوجوانان و جوانان فراهم می کند.

به گزارش ایانا از سایت گاردین، کیم استودارت (نویسنده این گزارش) می نویسد:"من از زمانی کودکی به فضای بیرون از خانه علاقه داشتم. من می توانم به یاد بیاورم زمانی که به تماشای عنکبوت ها می پرداختم و یا می خواستم سبزی پروش بدهم اما بستگانم در این زمینه آگاهی نداشتند تا این که اواخر 20 سالگی، پرورش سبزی در باغ پشتی منزل را آغاز کردم.

حتی در حال حاضر، در 40 سالگی ، مردم می گویند "شما یک باغبان هستید؟ آیا شما خیلی برای این کار جوان نیستید؟ " و من از شنیدن این سخنان لذت می برم.

این درحالی است که طرحی برای جوانان برای ایجاد آگاهی بیشتر و پرورش و پیوند دادن هنر با جهان طبیعی ارایه و با تعداد فزاینده ای از طرح های طراحی شده رو به رو شد؛ به طوری که به برپایی نمایشگاه آثار جوانان (1) انجامید که از شنبه (24 ژوئن) آغاز و تا تا 9 جولای در Summerhall در ادینبورگ ادامه دارد. گفتنی است این طرح بخشی از ابتکار توسعه ملی باغ کیو ، به نام کمپین Grow Wild ،بزرگترین کمپین گیاهان وحشی انگلستان است.

این درحالی بود از هنرمندان جوان 12 تا 25 ساله خواسته شد تا طرح های هنری خود را در زمینه گل های وحشی و بومی ، زیستگاه علفزار (97 درصد از آن ها ، از دهه 1930 از دست رفته است)، زنبورها، پروانه ها، و دیگر حشرات و غذای آن ها ارایه دهند. در نتیجه آثار هنری، از شعر و گلدوزی وقلاب دوزی گرفته تا مجسمه سازی و موسیقی را پوشش می دهد.

همچنین 12 هنرمند که کارشان در Summerhall نمایش داده شود، به هرکدام 500 پوند برای آثار هنری شان داده می شود.

این درحالی است که فریا کوهن، یکی از هنرمندان ، یک طرح برجسته ای از حشرات گرده افشان خلق کرده است . وی می گوید: "من برای انجام کاری سرگرم کننده در این پروژه شرکت کردم، اما در نهایت تجربه ای که به دست آوردم چیزی متفاوت بود، چراکه با افراد درباره مشکلات پیش روی این حشرات گرده افشان و دلیل اهمیت محافظت از آن ها صحبت کردم."

آثار هنری حشره گرده افشان برای Grow Wild ، از فریا کوهن: عکس: کیم استودارت

وی توضیح داد: "به همین دلیل من زنبور عسل را برای طرح خود انتخاب کردم. چراکه بسیاری از مردم در مورد این حشره اگاهی کمی دارند ، بنابراین من می خواستم تنوع و زیبایی این حشرات را نشان دهم و در نتیجه طرحی از زنبور عسل ارایه دادم . "

کیم معتقد است ، که باغبانی و تولید میوه و سبزی باید در برنامه درسی مدرسه ها گنجانده شود.

وی می گوید:"برای تشویق جوانان باید تعداد فضاهای و باشگاه های باغبانی مدارس و کالج ها افزایش یابد ، البته من به تازگی از دیدن یکی از این گونه فضاها در مدرسه قدیمی ام Varnden در برایتون، بسیار لذت بردم.

واقعیت این است باغبانی یک کار سرگرم کننده است، به خصوص اگر شما آن را به جای توصیه های سنتی ، از طریق شیوه خود یاد بگیرید .

ترجمه: فرحناز سپهری

1- Grow Wild's Youth Takeover exhibition

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید