Iranian Agriculture News Agency

با برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی در شهر آفتاب تهران

ایران مرکز توزیع و فروش منطقه‌ای ماشین‌ها و قطعات ماشین‌آلات کشاورزی در خاورمیانه می‌شود/ "اتماک – آیفارم" با حساب و کتاب پا به عرصه نمایشگاهی کشور می‌گذارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی (اتماک) نمایشگاه "اتماک - آیفارم" را قوی‌ترین نمایشگاه کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی کشور خواند.

ایران مرکز توزیع و فروش منطقه‌ای ماشین‌ها و قطعات ماشین‌آلات کشاورزی در خاورمیانه می‌شود/ "اتماک – آیفارم" با حساب و کتاب پا به عرصه نمایشگاهی کشور می‌گذارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی (اتماک) نمایشگاه "اتماک - آیفارم" را قوی‌ترین نمایشگاه کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی کشور خواند.

حمیدرضا نامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: این نمایشگاه ظرف مدت حداکثر پنج سال، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های منطقه در حوزه کشاورزی به‌ویژه ماشین‌آلات کشاورزی خواهد شد؛ به‌طوری‌که هرساله همه دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی این عرصه برای شرکت در این رویداد بزرگ نمایشگاهی مترصد و منتظر باشند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تخصصی در عرصه صادرات برای شرکت‌کنندگان فوق‌العاده اثربخش خواهد بود، افزود: ما در این نمایشگاه روی حضور دو گروه مهمان‌های خارجی تمرکز کرده‌ایم، عده‌‌ای از کشورهای صاحب صنعت هستند که تأمین‌کننده منابع اصلی تکنولوژی و تأمین قطعات خواهند بود؛ مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه، برزیل، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، مجارستان و... از سوی دیگر میهمانانی داریم که خریداران کالاهای ایرانی هستند مانند مهمان‌هایی که ما از کشورهای آسیانه میانه، افغانستان عراق، سوریه، آفریقا و... داریم و به‌طور قطع حضور این طیف از مخاطبان و شرکت‌کنندگان، به توسعه رویکرد صادراتی نمایشگاه منجر خواهد شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی، نمایشگاه "اتماک - آیفارم" را منبع اصلی تأمین ماشین‌ها و قطعات ماشین‌آلات کشاورزی منطقه خواند و بیان کرد: ایران در اطراف خود 400 تا 500 میلیون جمعیت مصرف‌کننده دارد و هیچ‌یک از این کشورها به‌جز ترکیه تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی نیستند. در واقع با این نمایشگاه، مرکزیت ایران در این باره به‌عنوان مرکز توزیع و فروش منطقه‌ای محقق خواهد شد.

نامی با اشاره به سابقه فعالیت خود در انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی به‌عنوان مسئول امور نمایشگاهی و همچنین جایگاه شرکت خود به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی ادامه داد: می‌توانم با اطمینان بگویم این نمایشگاه مسبوق به سابقه نیست و تا به حال چنین نمایشگاهی در کشور با این حجم از برنامه‌ریزی تخصصی سابقه نداشته است و در آینده‌ای بسیار نزدیک، نمایشگاه اتماک، حرف نخست در منطقه را خواهد زد.

وی تأکید کرد: نمایشگاه "اتماک - آیفارم" در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود که دسترسی فوق‌العاده خوبی برای شرکت‌کنندگان و مخاطبان دارد. محل برگزاری نمایشگاه امکانات خوبی برای ورود و حمل ماشین‌آلات کشاورزی دارد و به لحاظ موقعیتی شرایطی دارد که امکان حضور و بازدید غیرمتخصصان را به حداقل می‌رساند.

نامی یادآور شد: ما نیازمند وجود یک نمایشگاه قدرتمند ملی و بین‌المللی در این خصوص بودیم و ادغام نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی و نمایشگاه کشاورزی و دام و طیور در سال نخست به هرچه وسیع‌تر شدن دامنه‌ این نمایشگاه کمک خواهد کرد، اما معتقدم به تدریج نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی گسترده خواهد شد؛ به‌طوری‌که ظرف چند سال آینده به‌طور مستقل با وسعت بسیار زیاد هم به لحاظ کمی و هم از منظر کیفی وارد عرصه خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد: نمایشگاه "اتماک - آیفارم" در سال نخست 25 تا 30 هزار بازدیدکننده متخصص را به خود جذب خواهد کرد و با یک رشد 20 تا 30 درصدی در سال آتی هم به لحاظ حجم مخاطبان و هم شرکت‌کنندگان وارد میدان خواهد شد.

همچنین در همین ارتباط، حمایت وزارت جهاد کشاورزی در بخش‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون، امور بین‌الملل و ترویج، تعاونی‌های کشاورزی و نظام صنفی و تشکل‌های تخصصی دیگر کشاورزی، افق بی‌بدیلی را در انجام یک کار مشترک بین بخش خصوصی و دولت رقم خواهند زد.

این نمایشگاه از مورخ هشتم تا یازدهم مردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد./

S-960404-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید