Iranian Agriculture News Agency

سه نقطه از رودخانه کارون لایروبی شد

سه نقطه از رودخانه کارون در محدوده شهرهای اهواز و کوت عبدالله لایروبی شد.

سه نقطه از رودخانه کارون لایروبی شد

سه نقطه از رودخانه کارون در محدوده شهرهای اهواز و کوت عبدالله لایروبی شد .

به‌گزارش ایانا از پاون، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اعلام خبر فوق افزود: با وصول درخواست‌های متعدد متقاضیان برای برداشت رسوبات رودخانه‌ای و با توجه به ایجاد جزایر کوچک و بزرگ در بستر فعال رودخانه کارون، دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل با همکاری و هماهنگی امور آب منطقه مرکز، پس از تهیه نقشه جامع جزایر موجود در بستر فعال رودخانه در محدوده پل پنجم تا بیمارستان سینا، اقدام به صدور مجوزهای برداشت خاک از این جزایر کرد .

مصطفی شبه هدف از این اقدام را لایروبی و زیباسازی رودخانه کارون در محدوده شهری و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه به‌خصوص در زمان‌های سیلابی معرفی کرد .

وی با بیان اینکه لایروبی این جزایر برای سازمان آب و برق خوزستان هیچ‌گونه بار مالی در پی نداشته است، حجم رسوبات برآورد شده را حدود 300 هزار متر مکعب اعلام کرد و از صرفه جویی 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این سازمان خبر داد .

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب در خصوص نقاط سه گانه لایروبی شده در رودخانه کارون بیان کرد: جزیره واقع در ساحل چپ کارون در محدوده کوی مشعلی، محدوده ایستگاه پمپاژ برداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان کارون و جزیره واقع در روبروی بیمارستان سینا، نقاط لایروبی شده از رودخانه کارون هستند .

شبه افزود: لایروبی ایستگاه پمپاژ آب شرکت آبفای شهرستان کارون به دلیل تأمین آب شرب مناطقی از شهرهای اهواز و کارون از اهمیت بسزایی برخوردار است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید