Iranian Agriculture News Agency

رئیس بانک توسعه آفریقا برنده جایزه جهانی غذا 2017 شد

برنده جایزه جهانی غذا: آینده جوانان آفریقایی در کشاورزی نهفته است

رئیس بانک توسعه آفریقا ، آکینومی ادسینا، به دلیل تلاش هایش طی چند دهه، در زمینه افزایش خروجی مواد غذایی در زادگاهش نیجریه، افزایش دسترسی به اعتبارات برای کشاورزان کوچک در سراسر آفریقا و ایجاد تحول در کشاورزی این قاره ، به عنوان برنده جایزه جهانی غذا 2017، معرفی شد.

برنده جایزه جهانی غذا: آینده جوانان آفریقایی در کشاورزی نهفته است

رئیس بانک توسعه آفریقا AfDB) )، آکینومی ادسینا، به دلیل تلاش هایش طی چند دهه، در زمینه افزایش خروجی مواد غذایی در زادگاهش نیجریه، افزایش دسترسی به اعتبارات برای کشاورزان کوچک در سراسر آفریقا و ایجاد تحول در کشاورزی این قاره ، به عنوان برنده جایزه جهانی غذا 2017، معرفی شد.

به گزارش ایانا از سایت رویترز، کنت کوین، رئیس بنیاد جایزه جهانی غذا، گفت: "این جایزه 250 هزار دلاری برای دستاوردهای ادسینا، به عنوان وزیر کشاورزی نیجریه و نقش حیاتی اش در توسعه اتحادیه غیر انتفاعی انقلاب سبز آفریقا ( آگرا) به وی داده می شود."

براساس اعلام فائو، تقریبا 30 درصد از 795 میلیون نفر در جهان که به اندازه کافی غذا برای خوردن ندارند در آفریقا وجود دارند.

آکینومی ادسینا گفت: "امروز زمانی که به آفریقا نگاه می کنم می بینم متاسفانه بسیاری از مناطق روستایی در شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارند. "

وی افزود: "این درحالی است که برای احیای این مناطق هیچ بخشی بیشتر از کشاورزی قدرت این کار ندارد، اما در این مسیر نیاز به سرمایه گذاری برای جذاب کردن این بخش به منظور روی آوردن جوانان به کشاوزی است؛ چراکه که بسیاری از آن ها در جستجوی فرصت های بهتر در اروپا، قصد مهاجرت به آنجا را دارند."

ادسینا خاطر نشان کرد: "ما باید کشاورزی را به بخشی لذت بخش برای جوانان تبدیل کنیم. باید کشاورزی به عنوان یک روش کسب و کار معرفی شود، نه به عنوان روشی برای ادامه زندگی."

به گفته وی، آفریقا 65 درصد از زمین های زراعی کشت نشده جهان را در اختیار دارد. اما با این حال، سالانه واردات مواد غذایی اش حدود 35 میلیارد است و برآورد می شود این رقم تا سال 2025 به 110 میلیارد دلار برسد.

رئیس بانک توسعه آفریقا گفت: "این درحالی است که آفریقا پتانسیل تولید، پردازش(فرآوری)، فروش و صادرات را دارد. و قابلیت این را دارد که در آینده نه تنها مواد غذایی خود را تولید کند، بلکه می تواند در تغذیه جمعیت جهان هم نقش داشته باشد."

وی افزود: "در این راستا، کشاورزی باید به سمت صنعتی شدن پیش برود، همچنین برای کشاورزان دسترسی بهتر به بذر، کود، اعتبارات و زیرساخت ها فراهم شود.

همچنین از کشاورزان برای تبدیل مواد خام مانند کاکائو و پنبه، به محصول نهایی همچون شکلات و پوشاک با هزینه های کمتر حمایت شود."

ادسینا یادآور شد: "برای سرعت بخشیدن به رشد ، AfDB در نظر دارد تا به سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری در بخش انرژی و 50 میلیارد دلاری در بخش خصوصی اقدام کند. سال گذشته، AfDB ، 800 میلیون دلار، برای حمایت از کارآفرینان جوان کشاورزی در هشت کشور سرمایه گذاری کرده و در نظر دارد تا این میزان را به 30 کشور، توسعه دهد."

رئیس بانک توسعه آفریقا ، از دولت ها و نهادهای سرمایه گذاری خواست تا در بخش کشاورزی آفریقا سرمایه گذاری کمک کنند.

وی گفت: "آینده جوانان آفریقایی در آفریقا فراگیر و مرفه تر خواهد بود، و هیچ بخش دیگری نسبت به کشاورزی قدرت این کار را ندارد."

گفتنی است ، جایزه جهانی غذا، معادل جایزه نوبل کشاورزی است که طی مراسمی روز دوشنبه (26 ژوئن2017) در وزارت کشاورزی ایالات متحده در واشنگتن ، به رئیس بانک توسعه آفریقا داده شد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید