Iranian Agriculture News Agency

در راستای کاهش واردات مواد غذایی

کوبا به دنبال افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی است/ فرآیند کنونی اصلاحات به نفع مراکز تولیدی به خصوص تعاونی ها است

دولت کوبا برای کاهش میلیاردها هزینه کشور که برای خرید محصولات وارداتی صرف می شود، در نظر دارد تولید کشاورزی کشور را افزایش دهد.

کوبا به دنبال افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی است/ فرآیند کنونی اصلاحات به نفع مراکز تولیدی به خصوص تعاونی ها است

دولت کوبا برای کاهش میلیاردها هزینه کشور که برای خرید محصولات وارداتی صرف می شود، در نظر دارد تولید کشاورزی کشور را افزایش دهد.

به گزارش ایانا از وبساست "شین و نت"، این درحالی است که این تلاش اکنون در استان گرانما، در حدود 675 کیلومتری شرق هاوانا مشاهده می شود.

گرانما یک سرزمین کشاورزی با ساکنان بومی حدود 800 هزار کوبایی ، و اکثریت به تولید برنج مشغول هستند.

الکساندر روجاس، مقام محلی از وزارت کشاورزی، گفت: "در گرانما تمام محصولات تا حدی، به جز لیمو، رشد می کند، اما برنج محصول عمده است ."

وی افزود: "در پنج ماه نخست سال این استان 12 هزار تن برنج تولید کرده که با بازده بیش از 4.6 تن در هر هکتار همراه بوده است ."

همچنین تولید ارگانیک عسل اساس محصولات گرانما را تشکیل می دهد، به طوری که با مجموع 955 تن در سال گذشته به عنوان دومین تولید کننده عسل پس از متنزس (شهری در کوبا)، شناخته شد.

مقام محلی توضیح می دهد: "محصولات بر اساس کشت اگرواکولوژی تولید می شوند و از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود."

همچنین روجاس از موفقیت تعاونی کشاورزی عمر ریورو، در منطقه مانزانیلو (شهری در استان گرانما) می گوید.

این تعاونی از 250 عضو که در بیش از دو هزار هکتار زمین پراکنده اند، تشکیل شده است. اگرچه محصولات متنوعی از سبزیجات، غلات و میوها می کارند، اما به به طور عمده در کشت نیشکر درگیر هستند.

این تعاونی بیش از 30 سال پیش تاسیس شد و این درحالی است که سهم تولیدی خود را حداقل چهار برابر افزایش داده است.

میگل پریرا ، کسی که به مدت 25 سال رئیس این تعاونی است می گوید: " تعاونی، بر اساس وحدت، شراکت به مانند یک خانواده بسیار بزرگ، عمل می کند" وی همچنین از دستاوردهای این تعاونی به نفع خانواده های کارگران و 120 بازنشسته یاد می کند.

این تعاونی یکی از از 300 تعاونی موجود در استان است، در حالی که همه آن ها برای طرح تولید غذایی دولت تلاش می کنند.

کوبا سالانه دو میلیارد دلار امریکا، برای خرید مواد غذایی از خارج از کشور هزینه می کند این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که 60 درصد از این محصولات را می توان در کشور تولید کرد.

فرآیند کنونی اصلاحات به نفع مراکز تولیدی به خصوص تعاونی ها است ، چراکه به عنوان گروهی که برپایه مدیریت غیر دولتی استوارند، می توانند تضمین برآورده کردن این نیاز باشند.

کوبایی ها ماهانه کمک مالی دولت(یارانه)، دریافت می کنند که مجموعه ای از جیره غذایی است و به طور مساوی بین همه، توزیع می شود این جیره غذایی از نان گرفته تا یک مرغ کوچک را شامل می شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید