Iranian Agriculture News Agency

در آفریقای جنوبی روی داد

کشاورزان برای آینده ای بهتر دست به کار شدند/ساخت مرکز تولید پشم گوسفند با تلاش تولید کنندگان پشم

انجمن تولید کنندگان پشم کومانکو Qhumanco Woolgrowers’ Association در منطقه Ngcobo در کیپ شرقی آفریقای جنوبی، کنترل سرنوشت خود را در دست گرفته و به ساخت مرکزی عمومی (همگانی) برای تولید پشم اقدام کردند.

کشاورزان برای آینده ای بهتر دست به کار شدند/ساخت مرکز تولید پشم گوسفند با تلاش تولید کنندگان پشم

انجمن تولید کنندگان پشم کومانکو Qhumanco Woolgrowers' Association در منطقه Ngcobo در کیپ شرقی آفریقای جنوبی، کنترل سرنوشت خود را در دست گرفته و به ساخت مرکزی عمومی (همگانی) برای تولید پشم اقدام کردند.


به گزارش ایانا از آفریکن فارمینگ سیکلو انجامباتوا، رئیس انجمن گفت: "به دلیل این که پشم دارای ارزش بالایی دارد و ما هم می توانیم به افزایش تولید پشم کمک کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفیتم مکانی به این منظور بسازیم." گفتنی است، انجمن یاد شده شامل 17 کشاورز است.


وی
گفت: " کشاورزان با توافق یکدیگر در ماه مارس تصمیم به ساخت مکانی برای تولید پشم گرفتند."

آن ها از سازندگان محلی منطقه بهره بردند و هر کشاورز 4100 بار دراین کار مشارکت کردند، که درنتیجه مقدار قابل توجهی از پول کشاورزان وبازنشستگان جمع آوری شد.


درحالی که این مرکز ساخته شده و کشاورزان می توانند اولین مرحله تولید پشم را از زمان فصل پشم چینی، در ماه سپتامبر آغاز کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که کشاورزان بیشتر به بخشداری و سازمان های محلی، تکیه دارند و با کمک انجمن ملی پرورش دهندگان پشم ( National Wool Growers Association )، توانستند به ساخت و ایجاد مکان پشم چینی برای کشاورزان اقدام کنند. مکانی که آن ها می توانند چیدن و مرتب سازی پشم گوسفند را برای عرضه به بازار انجام دهند.

به گفته انجامباتوا ، کشاورزان از انجمن کومانکو پیشتر از مکان های پشم گوسفندی در سایر نقاط دیدن کردند؛ البته همچنان به تجهیزاتی مانند پرس و مرتب سازی نیاز دارند.

این در حالی است که آن ها تجهیزات را از سایر مراکز برای پردازش پشم به منظور عرصه به بازار اجاره می کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید