Iranian Agriculture News Agency

شیوع خودزنی برای دریافت دیه


ایلنا: رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور با اشاره به شیوع خودزنی در سراسر کشور برای دریافت دیه گفت: برخی به عناوین مختلف برای دریافت دیه صحنه‌سازی می‌کنند؛ که بیشترین صحنه‌سازی‌ها مربوط به تصادف ساختگی یا خودزنی است. کار برخی از این افراد قابل تشخیص است که به بیمه نیز اعلام می‌کنیم.
احمد شجاعی در رابطه با اقدام به خودزنی، تصادف ساختگی و حتی اره‌کردن استخوان ترقوه برخی برای دریافت دیه بیان کرد: آمار در این زمینه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. خودزنی در تمامی استان‌ها وجود دارد و مختص به استان خاصی نیست. او تأکید کرد که برخی به عناوین مختلف برای دریافت دیه صحنه‌سازی می‌کنند؛ که بیشترین صحنه‌سازی‌ها مربوط به تصادف ساختگی یا خودزنی است. کار برخی از این افراد قابل تشخیص است که به بیمه نیز اعلام می‌شود. رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در پاسخ به این سؤال که آمار دقیق اقدام به خودزنی برای دریافت بیمه چه رقمی است، تصریح کرد: آمار سازمان پزشکی قانونی در این زمینه مربوط به کسانی است که در معاینات انجام‌شده به‌وسیله پزشکان این سازمان عمدی بودن صدمه‌شان قابل تشخیص است و همین افراد نیز جزء آمار اعلام می‌شود، بنابراین نمی‌توان گفت؛ آمار اعلام‌شده دقیق است، چرا که باید بیشتر از این رقم باشد.
شجاعی در ادامه تأکید کرد: فرد آسیب‌دیده زمانی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند؛ توسط کارشناسان به‌طور دقیق بررسی می‌شود و اگر کارشناسان متوجه شوند که مصدومیت او ساختگی بوده است به بیمه نیز اعلام می‌شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید