Iranian Agriculture News Agency

مردم نگران سپرده‌ بانکی‌شان نباشند



ایسنا| در جامعه مجازی شایعاتی مطرح شده که پایه درستی ندارد. محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نگران سپرده‌های خود در جامعه نباشند. به گفته او، در برنامه ششم اختیار تام به بانک مرکزی داده شده تا در همه نظامات مالی بتواند ورود کند و به آن نظارت داشته باشد. نظام بانکی نیازمند اصلاحات اساسی است و از دو قانون اصلی ما در نظام بانکی، یکی قانون پولی بانکی مصوب ‌سال ۵۱ و یکی قانون مقررات بانکداری بدون ربا مصوب‌ سال ۶۲ سال‌ها گذشته است و این قوانین کارایی خود را از دست داده‌اند.
ابراهیمی تأکید کرد: کمتر از ۶۰ موسسه از میان چندین ‌هزار موسسه مالی رقم قابل توجهی از سرمایه‌های مردم را در اختیار دارند و از این میان نیز تعدادی به دنبال اخذ مجوز رسمی و طی مراحل قانونی از بانک مرکزی هستند که در صورتی که این اتفاق رخ دهد، نگرانی‌های مردم از سرمایه‌هایشان در این نوع موسسات رفع می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: همچنین تعدادی از موسسات نیز در قالب موسسه کاسپین با تصویب بانک مرکزی و پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی امکان بازپرداخت حجم زیادی از مطالبات مردم را پیدا خواهند کرد و در بخش دیگری از این موسسات نیز، بانک مرکزی ورود کرده و به دنبال تکمیل اطلاعات درخصوص دارایی‌های آنهاست تا سپرده‌های مردم تعیین تکلیف شود و در صورتی که این اتفاقات رخ دهد، حجم زیادی از مطالبات مردم تعیین تکلیف می‌شود.
پورابراهیمی گفت: مردم باید به مصوبات قانونی و موسساتی که از طریق سایت رسمی بانک مرکزی مجوز آنها تأیید شده، مراجعه کنند و فریب تابلوهای عوام‌فریبانه و وعده‌های غیرقابل اجرای موسسات را نخورند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید