Iranian Agriculture News Agency

کارآفرینان آفریقایی برای نخستین بار در انجمن کشاورزی جوانان گردهم آمدند

در طول کارگاه جوانان بیانیه های راه حل ارائه دادند/ انجمن بیش از 200 نفر از جوانان آفریقایی فعال در بخش کشاورزی را هدف قرار داده است

جوانان سراسر آفریقا در نخستین انجمن کارآفرینان جوان آفریقایی که در لبادان نیجریه ماه گذشته برگزار شد، شرکت کردند. این انجمن فرصتی برای جوانان فراهم کرد تا مهارت ها، خلاقیت ها و نورآوری های شان در زمینه کسب و کار کشاورزی را نشان دهند و با سایر جوانان، شرکای توسعه و ذی نفعان بخش کشاورزی در ارتباط باشند.

در طول کارگاه جوانان بیانیه های راه حل ارائه دادند/ انجمن بیش از 200 نفر از جوانان آفریقایی فعال در بخش کشاورزی را هدف قرار داده است

جوانان سراسر آفریقا در نخستین انجمن کارآفرینان جوان آفریقایی 1 (AYA) که در لبادان نیجریه ماه گذشته برگزار شد، شرکت کردند. این انجمن فرصتی برای جوانان فراهم کرد تا مهارت ها، خلاقیت ها و نورآوری های شان در زمینه کسب و کار کشاورزی را نشان دهند و با سایر جوانان، شرکای توسعه و ذی نفعان بخش کشاورزی در ارتباط باشند.

به گزارش ایانااز وبسایت آی. آی. تی. ای، انجمن به میزبانی دفتر مرکزی مؤسسه بین المللی کشاورزی گرمسیری 2 (IITA) و از سوی بانک توسعه آفریقا 3 (AfDB) ، مرکز همکاری های فنی کشاورزی و روستایی 4 (CTA) ، شبکه انکوباسیون کشاورزی آفریقا 5 (AAIN) ، سازمان مدنی آفریقا 2.0 و با همکاری IITA برگزار شد.

انجمن آیا (AYA) ، بیش از 200 نفر از جوانان آفریقایی فعال در صنایع کشاورزی، بخش کشاورزی و زنجیره های ارزش مربوط به آن را هدف قرار داده است و نوآوری های شان در زمینه تولید و بازاریابی را ارتقاء می دهد. کسانی که در حال حاضر عضو شبکه جوانان و یا انجمن هستند، مهارت های لازم برای اشتراک دانش و اطلاعات مرتبط با کسب و کار کشاورزی را دارند و همچنین توانایی بالقوه ای برای هدایت سایر جوانان و یا رشد و توسعه آرام کشاورزی از طریق فعالیت های مربوطه را دارند.

انجمن شامل کنفرانس و کارگاه 2 روزه با بحث های موضوعی و ارائه موارد موفقیت آمیز بود. برنامه رقابتی کارآفرینی اگری پیچ (AgriPitch) و رویدادهای جانبی شامل برنامه های آموزشی برای مربیان و توسعه دهندگان برگزار شد که فرصت هایی را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد که خود ویترینی برای نمایش موفقیت ها و توان بالقوه کسب وکار کشاورزی در سراسر آفریقاست.

در طول برنامه رقابتی کارآفرینی اگری پیچ، شرکت کنندگان در رده سنی 35-18 سال نوآوری های خود را ارائه دادند و سپس جوایزی به سه دسته از برندگان اهدا شد. برندگان منتخب به جلسات سالانه بانک توسعه آفریقا در ماه می امسال در هند دعوت شدند تا کارهای خود را در آنجا ارائه دهند. برنده نهایی جایزه خود را از رئیس بانک توسعه آفریقا، آکینوومی آدسینا (Akinwumi Adesina) ، دریافت کرد.

انتظار می رود در طول فعالیت این انجمن، کارآفرینان ایده های نوآورانه در کشاورزی را ارائه و گسترش دهند که می تواند فنّاوری ارتباطات و اطلاعات، تولید، برداشت و فرآیندهای مربوطه، بازاریابی، تدارکات، تحقیق، خدمات مالی و بسیاری موضوعات دیگر را نیز پوشش دهد.

همچنین در طول کارگاه، جوانان بیانیه های کاملی را ارائه کردند که نشان می دهد آن ها چه راه حل هایی یافته اند تا چالش های عادی را که جوانان در فعالیت های کشاورزی با آن رو به روی می شوند، حل کنند.

انجمن آیا برای کارآفرینان آفریقایی فرصتی در جهت تعامل و ارتباط با سازمان های تجاری و توسعه ای فراهم می کند که می تواند به ارتباطات بازارهای بالقوه و فعالانی که در داخل و خارج از آفریقا هستند، کمک کند.

نترانیا سانگینگا (Nteranya Sanginga) ، مدیر کل مؤسسه بین المللی کشاورزی گرمسیری، می گوید:"این مؤسسه از طرح هایی حمایت می کند که اطمینان می دهد جوانان این قاره به تغییر وضعیت کشاورزی آفریقا به کمک تجارت کشاورزی و توسعه زنجیره های ارزش می پردازند."

انجمن آیا عنصر مهمی از ابتکار کلیدی بانک توسعه آفریقا برای اشتغال جوانان در بخش کشاورزی است. پیشنهاد چیجی اُجوکوو (Chiji Ojukwu) ، مدیر بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن در بانک توسعه آفریقا، "برنامه ای برای توانمندسازی جوانان -رشد کسب و کار کشاورزی و اشتغال در آن-" می باشد. این برنامه 5 ساله با پشتیبانی و سرمایه گذاری بانک توسعه آفریقا با هدف گسترش نسل بعدی کارآفرینان آفریقایی در بخش کشاورزی راه اندازی شده است. اهداف کلی کمک به ایجاد اشتغال، امنیت غذایی و تغذیه، تولید درآمد روستایی و بهبود معیشت جوانان در مناطق روستایی و شهری است.

پانوشت:

1. African Youth Agripreneurs

2. International Institute of Tropical Agriculture

3. African Development Bank

4. Technical Centre for Agricultural and Rural Cooperation

5. Africa Agribusiness Incubation Network

ترجمه: مهشید جلالیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید