Iranian Agriculture News Agency

معرفی جدیدترین خدمات و فناوری‌های نوین بیمه کشاورزی در شماره جدید "بیمه و کشاورزی"

نسخه جدید فصلنامه تخصصی صندووق بیمه کشاورزی به نام "بیمه و کشاورزی" همزمان با سی و چهارمین سال تأسیس قانونی این صندوق منتشر و توزیع شد.

معرفی جدیدترین خدمات و فناوری‌های نوین بیمه کشاورزی در شماره جدید "بیمه و کشاورزی"

نسخه جدید فصلنامه تخصصی صندووق بیمه کشاورزی به نام "بیمه و کشاورزی" همزمان با سی و چهارمین سال تأسیس قانونی این صندوق منتشر و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در سرآغاز نسخه 51 فصلنامه که به سرمقاله اختصاص دارد، دکتر حسین رسول‌اف، سردبیر فصلنامه، با به فال نیک گرفتن گذشت 33 سال از تلاش صندوق بیمه به‌عنوان تنها سازمان حمایتگر و پوشش‌دهنده ریسک‌های گوناگون و فراوان بخش کشاورزی و همچنین 13 سال حضور پیوسته در قلمروی علمی - مطبوعاتی کشاورزی کشور، با نگاهی نمایه وار به تجربه‌های پیش‌آمده و همچنین دستاوردها و یادگارها، به اهم آنچه کادر تحریریه نشریه برای بهره‌برداران علاقه‌مند یا کارشناسان بخش تدارک دیده‌اند، اشاره کرده است.

گردانندگان نشریه در این شماره از فصلنامه، با گردآوری مطالب گوناگون خواندنی در زمینه بیمه و کشاورزی در سطح ایران و جهان، ازجمله گزارش‌های خبری و اطلاع‌رسانی درباره آخرین رویدادهای تخصصی و گفت‌وگوهای ویژه و اختصاصی و نوشتارها و یادداشت‌های تحلیلی و نیز تهیه و ارائه مقاله‌های علمی - تخصصی با رویکردهای پژوهشی، تحلیلی، کاربردی و ترویجی و نیز ارائه آخرین رخدادهای سازمانی در صندوق بیمه، کوشیده‌اند مطالب وزینی را گرد آورند.

چنانکه از طرح روی جلد این شماره نیز پیداست؛ محور اصلی موضوعی این شماره، به‌کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین و پیشرفته در صنعت بیمه کشاورزی است و در این باره، هم در بخش‌های خبری و اطلاع‌رسانی و هم در گفت‌ؤگوهای اختصاصی و هم در مقاله‌های علمی - تخصصی، به مهم‌ترین و روزآمدترین شیوه‌ها و ابزارهای نوین بیمه‌ای پرداخته‌ شده است.

در این راستا، در این شماره، گفت‌وگویی تفصیلی انجام شده با محمدابراهیم حسن‌نژاد، قائم‌مقام صندوق که علاوه بر اینکه دربردارنده مطالب مهمی درباره بازتاب دستاوردها و تجربه‌های موفق صندوق است؛ به‌طور ویژه‌ به موضوع به‌کارگیری روش‌های پیشرفته بیمه‌ای و فناوری‌های نوین در بخش بیمه کشاورزی ایران پرداخته شده است. گفت‌وگو با مدیر امور برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نیز در کنار این گفت‌وگو از مطالب دیگر این شماره است، که در آن این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

البته در کنار این دو گفت‌وگو، نمی‌توان از کنار گفت‌وگوی فصلنامه با نیاز علی ابراهیمی‌پاک، چهره شناخته شده حوزه آب که مدتی است به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره جدید صندوق بیمه به کادر مدیریتی این صندوق اضافه شده است، گذشت؛ گفت‌وگویی که در محتوای آن به جزئیات تازه‌ای درباره برنامه‌های تفکیک بیمه پایه، ارائه بیمه‌های تکمیلی به کشاورزان و فرهنگ‌سازی و آموزش سیاستگزاران، تولیدکنندگان و برنامه‌ریزان استانی اشاره شده است.

در بخش مقالات علمی - تخصصی فصلنامه نیز، دو مقاله نخست، به بررسی روش‌های نوین بیمه‌ای و مدیریت ریسک پرداخته است که هر دو می‌تواند برای صنعت بیمه کشاورزی کشور، به‌ویژه برای صندوق بیمه، راهگشا و کاربردی باشد. مقاله سوم نیز، به موضوع بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ترابر هوایی (پهپاد) در بیمه کشاورزی اختصاص یافته است که آن هم، از لحاظ کاربردی برای صندوق بیمه و دیگر دست‌اندرکاران بخش کشاورزی، سودمند به‌نظر می‌رسد.

در بخش‌ها و مطالب دیگر نیز، به موضوع‌های مهمی همچون چارچوب کاریِ سِندای، به‌عنوان شیوه‌نامه‌ای جهانی برای کاهش اثرهای خسارت‌زای بلاهای طبیعی و از سویی در نوشتاری دیگر، به تأثیر بلاهای طبیعی بر توسعه پایدار و چالش‌هایی که در آسیا و اقیانوسیه، به‌ویژه از دیدگاه همکاری‌های بین‌المللی در این باره وجود دارد، پرداخته‌ شده است.

در بخش دیگری از این شماره، نگاهی کوتاه شده به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش کشاورزی که در پایان آن به یکی از دستاوردهای بیمه‌ای مهم در این دوره نیز، اشاره شده است.

فصلنامه بیمه و کشاورزی به صاحب امتیازی صندوق بیمه کشاورزی با همکاری هیأت تحریریه‌ای متشکل از استادان برجسته اقتصاد کشاورزی و ترویج و مشارکت علمی انجمن اقتصاد کشاورزی ایران منتشر می‌شود و طرح نامواره آن از سوی استاد قباد شیوا انجام شده است./

S-960409-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید