Iranian Agriculture News Agency

در راستای سلامت دانش‌آموزان و موافقت تولیدکنندگان نوشیدنی

آب، تنها نوشیدنی مجاز در مدارس ابتدایی نیوزیلند شد/ فروش نوشیدنی‌های دارای شکر و انرژی‌زا به مدارس ممنوع شد/ پوسیدگی دندان دانش‌آموزان مصرف‌کننده آب رو به کاهش گذاشت

تولیدکنندگان نوشیدنی در مورد اینکه آب تنها نوشیدنی مجاز در مدارس ابتدایی و راهنمایی باشد، موافقت کردند.

آب، تنها نوشیدنی مجاز در مدارس ابتدایی نیوزیلند شد/ فروش نوشیدنی‌های دارای شکر و انرژی‌زا به مدارس ممنوع شد/ پوسیدگی دندان دانش‌آموزان مصرف‌کننده آب رو به کاهش گذاشت

تولید کنندگان نوشیدنی در مورد این که آب تنها نوشیدنی مجاز در مدارس ابتدایی و راهنمایی باشد، موافقت کردند.

به گزارش ایانا از وبسایت nzherald بنا به گزارش شورای آشامیدنی نیوزیلند، شرکت هایی که 95 درصد از نوشیدنی های شان، آب میوه و غیر الکلی است، باید از فروش نوشیدنی های شیرین شده با شکر و نوشابه های انرژی زا در مدارس خودداری کنند.

همچنین رئیس انجمن Secondary Principals Association ، مایک ویلیامز گفت: " تقریبا همه مدارس در حال حاضر فروش نوشابه و نوشیدنی های انرژی را متوقف کرده اند."

این درحالی است که تحقیقات دکتر تورنلی ، درباره سیاست مدرسه ابتدایی یاندرا در اوتارا (منطقه ای در حومه جنوبی اوکلند) در سال 2007 که آب تنها نوشیدنی مجاز بود، نشان داد که پوسیدگی دندان کودکان در مدرسه یاد شده حدود یک ششم در مقایسه با 9 مدرسه دیگر با کاهش رو به رو شد.

وزارت بهداشت از تمام صنایع مواد غذایی و نوشیدنی خواست تا نسبت به شناسایی راه حل ها و مشارکت برای کمک به کاهش نرخ چاقی برای همه کودکان اقدام کنند. این در حالی است که کوکاکولا از اعضای پیشرو شورای آشامیدنی، متعهد به این اقدام شده است.

رئیس شورای آشامیدنی، الی مونرو گفت: "تعهد جدید صنایع درباره فروش آب میوه و نوشابه های گازدار بدون قند در مدارس متوسطه منعی قائل نشده است."

این درحالی است که دولت دستورالعملی در ژوئن 2008 صادر کرد به طوری که مدارس تنها مجاز به فروش "نوشابه های سالم" بودند؛ البته دستورالعمل در فوریه 2009 لغو شد.

به گفته استاد تغذیه دانشگاه اوکلند ، بوید اسوینبورن، شاید در بسیاری از کشورها این قانون اجرا نشود. اما اگر نگاهی به مدارس ژاپن بیندازیم می بینیم آن ها روش متفاوتی دارند. به طوری که ژاپنی ها از دستور غذایی سنتی خود استفاده می کنند.

گفتنی است مدارس نیوزیلند 4 درصد نوشیدنی های انرژی زا، 9درصد نوشابه های گازدار شیرین، 12 درصد نوشابه های گازدار بدون قند، 35 درصد آب بطری ، 38 درصد شیر طعم دار و 39 درصد آب میوه می فروشند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید