Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد؛

حمایت از واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از 52 گونه گیاه دارویی با قابلیت کشت و تولید تجاری در سطح استان زنجان شناسایی شده است که هفت گونه از این تعداد هم اکنون در استان کشت و کار می شود.

حمایت از واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از 52 گونه گیاه دارویی با قابلیت کشت و تولید تجاری در سطح استان زنجان شناسایی شده است که هفت گونه از این تعداد هم اکنون در استان کشت و کار می شود .

به گزارش ایانا از زنجان، حسین جعفری با بیان اینکه اطلاعات خوبی در زمینه نحوه کشت و کار و مدیریت تولید هفت گونه گیاهی مورد کشت در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل نقشی که تولید و اشتغال و تحقق شعار سال دارد از رویکردها و اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان محسوب می شود .

وی با اشاره به تشکیل انجمن گیاهان دارویی در استان زنجان عنوان کرد: این انجمن کار هماهنگی بین عوامل دخیل در این حوزه از جمله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، دانشگاه زنجان، دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و محققان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان را برعهده دارد .

جعفری در ادامه حمایت از واحدهای تولیدی فعال در زمینه گیاهان دارویی را از جمله سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد و افزود: تامین آموزش های لازم و در اختیار گذاشتن تسهیلات مور نیاز برای متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه از دیگر سیاست ها و رویکردهای سازمان محسوب می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید بر این است که سرمایه گذاری ها معطوف به تکمیل زنجیره های تولید و تامین باشد به طوری که در این راستا صرفا ماده خام به عنوان گیاه دارویی برداشت و از استان خارج نشود .

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده عمده ای که گیاهان دارویی ایجاد می کنند مربوط به فرآوری آن هاست، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان زنجان وجود ندارد و لذا ضرورت دارد بخش خصوصی در زمینه ایجاد واحدهای بسته بندی و استخراج اسانس و ماده موثره گیاهان دارویی در استان فعال شود و در این راستا حمایت های لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به عمل می آید .

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت گونه گیاه دارویی در سطح 25 هکتار از اراضی استان زنجان به زیر کشت رفته که عمده آن نیز مربوط به گیاه زعفران است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید