Iranian Agriculture News Agency

بیش از 100 سال از تأسیس نشریه کشاورزی آمریکایی گذشت

راه پرفراز و نشیب شکل‌گیری یک نشریه بعد از یک قرن/ آشنایی با زندگی‌نامه ناشر مجله کشاورزی در آمریکا

مجله Farmer، در سال 1882 با تأسیس نشریه‌ای کوچک توسط ادوارد ا. وب (Edward A. Webb) به همراه همسرش، پا به عرصه دنیای چاپ و نشر گذاشت. این نشریه آنچنان رشد یافت؛ به‌طوری‌که به مجله‌ای با شمارگان 175 هزار تبدیل شد؛ مجله‌ای که توسط شرکت وب "Webb Company" در سنت‌پل امریکا منتشر می‌شد.

راه پرفراز و نشیب شکل‌گیری یک نشریه بعد از یک قرن/ آشنایی با زندگی‌نامه ناشر مجله کشاورزی در آمریکا

مجله Farmer ، در سال 1882 با تاسیس نشریه ای کوچک توسط ادوارد ا. وب ( Edward A. Webb ) به همراه همسرش، پا به عرصه دنیای چاپ و نشر گذاشت. این نشریه آن چنان نشریه رشد یافت به طوری که به مجله ای با شمارگان 175 هزار تبدیل شد؛ مجله ای که توسط شرکت وب " Webb Company " در سنت پل امریکا منتشر می شد.

به گزارش ایانا از وبسایت مین پست، ادوارد ا. وب (موسس نشریه)، در سال 1852 در هند متولد شد. زمانی که وی 7 سال داشت، به همراه خانواده اش به امریکا رفت. در پنسیلوانیا تجربه ای در روزنامه نگاری به دست آورد، اما برای به دست آوردن موقعیت بهتر به فکر پیوستن به شرکت Bonanza Farms ، دارنده مزارع بزرگ تجاری افتاد.

از این رو ، در سال 1880، به فارگو، در داکوتای شمالی نقل مکان کرد. او امیدوار بود تا بتواند مزرعه گندم خریداری کند. اما از آن جایی که او زمانی رسید که برای آغاز کشاورزی دیر شده بود، در روزنامه ای در فارگو مشغول به کار شد. در سال 1882، وی فکر کرد برای پرورش طیور دست به کار شود. او رئیس انجمن محلی کشاورزان طیور شد. او برای گروه، یک مرکزی در زمینه توزیع مجله به راه انداخت.

Northwestern Farmer ، نام مجله ماهانه کشاورزی بود که منتشر شد، در سال 1898 ،به Farmer تغییر نام داد . از این جا بود که وب به همراه همسرش بقیه عمرشان را به فعالیت در زمینه چاپ ونشر در حوزه کشاورزی پرداختند.

پس از چندسال از انتشار مجله در داکوتای شمالی، وب فکر کرد که سنت پل می تواند مکان بهتری برای ادامه این کار باشد، این در حالی بود که در آن زمان ، وی دو هزارو 500 مشترک داشت. وب امیدوار بود که شهر بزرگ تر و نزدیکی اش به مدرسه کشاورزی دانشگاه مینه سوتا می تواند به افزایش خوانندگان کمک کند.

یکی از حامیان حزب اتحادیه کشاورزان و جنبش های تعاونی، از وب خواست تا نشریه اش به عنوان منبعی اطلاعاتی برای کشاورزان شود. بنابراین از اوایل قرن بیستم ، نوشته های مجله شامل مقاله های استادان کشاورزی دانشگاه مینه سوتا بود و ستونی هم برای توصیه ها به کشاورزان اختصاص داده شد. به طوری که کشاورزان می توانسنتند با ارسال سوالات خود به مجله، از مشاوره تخصصی بهره ببرند.

مطالب نشریه نه تنها شامل اخبار و مطالب مربوط به کشاورزی می شد بلکه دربردارنده مطالب سرگرم کننده ای برای خانواده های کشاورزان هم بود مانند کمیک استریپ و سرگرمی های هوش برای کودکان.

همچنین مجله از رقابت های پوست کنی ذرت ( corn-husking ) ، که از دهه 1950 به یک رویداد ورزشی سالانه تبدیل شد، حمایت می کرد به طوری که از دهه 1984 اخبار و مطالب مربوط به این مسابقات را پوشش می داد.

این در حالی بود که با افزایش انتشار مجله، روز به روز شرکت وب ( Webb Company ) توسعه یافت و مجبور به استفاده از تجهیزات بیشتر شد. همچنین وب و شرکایش به طور مداوم در پی پروژه های جدید برای افزایش خوانندگان نشریه بودند به طوری که در سال 1905 اقدام به چاپ ضمیمه ای به نام Farmer's Wife به همراه نشریه Farmer کردند، که انتشار آن تا سال 1939 ادامه داشت.

هر چند وب در سال 1915 درگذشت، اما شرکای وی، هارمون و هوراس کلین، راه او را ادامه دادند به طوری که شرکت وب توانست افزون بر کار چاپ و نشر ، یک کسب و کار بیمه ویژه کشاورزان نیز راه اندازی کند. همچنین انجمن حفاظتی کشاورز Farmer's Protective Association خدمت دیگر مجله بود که از جمله خدمات آن ارائه مشاوره حقوقی رایگان به کشاورزان و آگاه کردن آن ها دربرابر کلاه برداری ها بود.

همچنین در سال 1928، این نشریه، باشگاهی تاسیس کرد و به کودکانی که خانواده های کشاورز آن ها قادر به پرداخت صورت حساب بیمارستان نبودند، کمک می کرد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید