Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود

جلسه مدیریت پسماند در بخش کشاورزی با محوریت راه کارهای جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی و بررسی تکالیف دستگاه های حاکمیتی، با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس و سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس برگزارشد.

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود

جلسه مدیریت پسماند در بخش کشاورزی با محوریت راه کارهای جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی و بررسی تکالیف دستگاه های حاکمیتی، با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس و سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس برگزارشد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تمام فعالیت های جهاد کشاورزی فارس در راستای حفظ محیط زیست است، گفت: توسعه باغات مثمر دیم در اراضی شیبدار، اجرای خاکورزی حفاظتی اعم از کم خاک ورزی و بی خاک ورزی، مبارزه تلفیقی با آفات، کاهش مصرف سموم، استفاده از کمباین های کاه کوب، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار، جلوگیری از کاربری اراضی و ... از جمله فعالیت های جهاد کشاورزی فارس در راستای حفظ محیط زیست است.

محمد مهدی قاسمی افزود: در جهت ترویج و آموزش به بهره برداران در زمینه مضرات آتش زدن بقایای گیاهی علاوه بر برگزاری آموزش های مربوطه، کارهای ترویجی متعددی از جمله تهیه بنر، تهیه برنامه تلوزیونی و رادیویی، تهیه کلیپ خبری و ارسال پیامک های متعدد به بهره برداران انجام شده است که این مهم در لایحه هوای پاک هم منظور شده است .

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: متاسفانه علی رغم کارهای انجام شده و تذکرهای داده شده به بهره برداران نسبت به اینکه آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود، ولی هنوز شاهد سوزاندن مزارع هستیم که نه تنها باعث ایجاد خسارات قابل توجهی به خاک از جمله ماده آلی خاک و میکرو ارگانیسم های موجود در خاک می شود، بلکه آلودگی شدید هوا را در بر دارد و باید با خاطیان برخورد قانونی کرد و البته به استناد تصاویر ماهواره ای و آثار سوختگی، حتی برای کسانی که اراضی خود را قبلا آتش زده اند نیز این امر قابل پیگیری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید