Iranian Agriculture News Agency

در راستای کاهش واردات مواد غذایی

سنگاپور، فضاهای خالی را به مزارع شهری تبدیل می کند

سنگاپور در راستای کاهش وابستگی واردات مواد غذایی در نظردارد تا زمین های خالی را به کشاورزی شهری اختصاص دهد.

سنگاپور، فضاهای خالی را به مزارع شهری تبدیل می کند

سنگاپور در راستای کاهش وابستگی واردات مواد غذایی در نظردارد تا زمین های خالی را به کشاورزی شهری اختصاص دهد.

به گزارش ایانا از رویترز، این درحالی است که واردات ثروتمندترین کشور آسیا جنوب شرقی شامل بیش از 90 درصد از مواد غذایی اش می شود که این میزان واردات بیشتر از کشورهای همسایه انجام می شود.

در همین راستا، شرکت Edible Garden City ، با شعار غذای تان را خودتان پرورش دهید، اقدام به ساخت بیش از 50 باغ مواد غذایی کرده است، که می تواند مواد غذایی مشتریان از رستوران ها و هتل ها گرفته تا مدارس و ساکنان را فراهم کند.

یکی از پروژه ها به نام مزرعه شهروند ( Citizen Farm )، است که فضایی هشت هزار متر مربعی که برای زندان استفاده می شده، را به مزرعه شهری تبدیل کرده است؛ مکانی که در آن ساکنان محلی می توانند با یکدیگر به پرورش و آموزش در زمینه رشد محصول بپردازند.

این پروژه می تواند روزانه بیش از 100 کیلوگرم سبزیجات، 20 کیلوگرم گیاهان دارویی و 10-15 کیلوگرم قارچ را برای تغذیه 500 نفر تولید کند.

درن هو، سرپرست پروژه Citizen Farm ، گفت: " البته این میزان در مقایسه با تقاضا برای مواد غذایی در کشور 5.5 میلیون نفری، مقدار کمی است، اما می تواند نقطه آغازی به شمار آید."

وی افزود: "ما در اینجا به تولید غذا به گونه ای انعطاف پذیر ( برپایه اقتصاد چرخشی و شامل بازیافت، استفاده مجدد و ترکیب منابع به منظور کاهش وابستگی نهاده های خارجی است) اقدام کرده ایم و نشان داده که چگونه یک جامعه می تواند خودکفا شود."

گفتنی است، سازمان های دولتی در نظر دارند تا براساس مفهوم کشاورزی شهری برای سایر بخش های شهر، از جمله فضاهای خالی در اطراف مراکز عمومی، به این کار اقدام کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید