Iranian Agriculture News Agency

بزرگ‌ترین شرکت زغال سنگ جهان، 37 معدن بزرگ خود را تعطیل می کند

شرکت زغال سنگ هند، قصد دارد 37 معدن زغال سنگ خود که جزو بزرگترین معادن جهان به شمار می‌رود را تعطیل کند تا انرژی خورشیدی را جایگزین آن سازد.

بزرگ‌ترین شرکت زغال سنگ جهان، 37 معدن بزرگ خود را تعطیل می کند

شرکت زغال سنگ هند، قصد دارد 37 معدن زغال سنگ خود که جزو بزرگترین معادن جهان به شمار می‌رود را تعطیل کند تا انرژی خورشیدی را جایگزین آن سازد.

به گزارش ایانا از روزنامه ایندیپندنت ، به نظر می‌رسد اوضاع برای صنعت زغال سنگ چندان مطلوب نیست. در آخرین ضربه مهم که به این سوخت فسیلی وارد شده، به تازگی هند اعلام کرده است که قصد دارد 37 معدن خود که از بزرگ‌ترین معادن زغال سنگ جهان به شمار می‌رود را تا ماه مارس 2018 تعطیل کند. این شرکت اعلام کرده است که بهره‌برداری از این معادن دیگر به‌صرفه نیست .

به نظر می‌رسد رونق استفاده از انرژی خورشیدی، در کاهش چشمگیر استفاده از زغال سنگ نقش مهمی داشته است. بنا به گزارش این روزنامه، شرکت زغال سنگ هند Coal India ، 82 درصد از زغال سنگ این کشور را تولید می‌کند. معادنی که تعطیل خواهد شد، 9 درصد از کل معادن زغال سنگ این کشور را شامل می‌شود، بر اساس گزارش‌ها، تعطیلی این معادن مبلغی معادل 98 میلیون پوند صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت .

در سالیان اخیر، صنعت تولید انرژی خورشیدی هند، سرمایه‌گذاری عظیم بین‌المللی را جذب کرده و قیمت‌های نزولی الکتریسیته خورشیدی، فشار بر شرکت‌های تولید سوخت فسیلی در هند را افزایش داده است .

دولت هند اعلام کرده پس از سال 2022 دیگر هیچ کارخانه زغال‌سوزی را تاسیس نخواهد کرد و پیش‌بینی می‌کند تا سال 2027 انرژی‌های تجدیدپذیر، 57 درصد از سبد انرژی این کشور را تشکیل خواهد داد، این میزان در صورت تحقق یافتن، بسیار بیش از مقداری است که این کشور در قالب توافقنامه آب و هوایی پاریس تعهد داده است .

در ماه می، برنامه‌های دولت هند برای تولید 14 گیگاوات برق از نیروگاه‌های با سوخت زغال سنگ، به کلی تغییر کرد که این امر نشانگر یک دگرگونی اساسی در بازار انرژی این کشور است.

تیم باکلی تحلیل‌گر انرژی می‌گوید کنار گذاشتن آلوده‌ترین سوخت‌های فسیلی و روی آوردن هند به انرژی خورشیدی، تاثیر عمیقی بر بازارهای انرژی جهانی خواهد گذاشت. او اضافه می‌کند: "اقداماتی که دولت هند برای ارتقای بهره‌وری انرژی انجام داده، با اهداف بلند پروازانه مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر همراه شده و بهای رو به کاهش انرژی خورشیدی، بر وضعیت موجود کارخانه‌های استفاده کننده از سوخت زغال سنگ تاثیر گذاشته و تعداد بیشتری از این کارخانه‌ها را به لحاظ اقتصادی بدون صرفه کرده است ".

تعرفه های انرژی خورشیدی در هند، در ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده است . گزارشی که گروه تحقیقاتی The Energy and Resources Institute (TERI در دهلی در ماه فوریه منتشر کرده، نشان می‌دهد که اگر بهای انرژی‌های تجدیدپذیر، همچنان رو به کاهش باشد، هند می‌تواند تا سال 2050 استفاده از زغال سنگ را به کلی کنار بگذارد .

ترجمه: محسن حدادی

L-960411-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید