Iranian Agriculture News Agency

پروژه دانشگاه ساسِکس انگلیس و مؤسسه بین‌المللی کشاورزی گرمسیری برای تانزانیا، غنا و زیمباوه

مطالعه روی جوانان و تجاری‌سازی کشاورزی در آفریقا با یک کارگاه برنامه‌ریزی آغاز می‌شود/ بیشتر تحقیقات روی جوانان و کشاورزی در آفریقا متمرکز است

کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که بسیاری از کشورهای آفریقایی برای توسعه اقتصادی خود بر آن تکیه کرده‌اند. به همین منظور، این بخش به تحول و تجاری‌سازی نیاز دارد. به هر حال، چشم‌انداز چگونگی و جایی که کشاورزی آفریقا خود را متحول خواهد ساخت و اینکه جوانان چگونه این فرآیند را می‌گذرانند، خیلی واضح نیست.

مطالعه روی جوانان و تجاری‌سازی کشاورزی در آفریقا با یک کارگاه برنامه‌ریزی آغاز می‌شود/ بیشتر تحقیقات روی جوانان و کشاورزی در آفریقا متمرکز است

کشاورزی یکی از بخش هایی است که بسیاری از کشورهای آفریقایی برای توسعه اقتصادی خود بر آن تکیه کرده اند. به همین منظور، این بخش به تحول و تجاری سازی نیاز دارد. به هر حال، چشم انداز چگونگی و جایی که کشاورزی آفریقا خود را متحول خواهد ساخت و اینکه جوانان چگونه این فرآیند را می گذرانند، خیلی واضح نیست.

به گزارش ایانا از وبسایت آی. آی. تی. ای، بنابراین، یک سیاست مطالعه دو ساله بر روی جوانان و تجاری سازی کشاورزی برای کشف و تلاش در جهت روشن کردن برخی مسائل، راه اندازی شده است. این برنامه در ارتباط با سه کشور تانزانیا، غنا و زیمباوه به رهبری مؤسسه مطالعات توسعه ای دانشگاه ساسِکس انگلستان و شریک اصلی آن، مؤسسه بین المللی کشاورزی گرمسیری 1 (IITA) ، اجرا می شود. مؤسسه آماری تحقیقات اقتصادی و اجتماعی دانشگاه غنا و دانشگاه های زیمباوه، کمبریج (Cambridge) و کیپ کوست (Cape Coast) غنا از دیگر شرکای این برنامه اند.

این مطالعه با یک جلسه برنامه ریزی در دفتر مرکزی آی آی تی ای شرق آفریقا در دارالسلام تانزانیا در تاریخ 24-22 ماه می امسال آغاز به کار کرد و تمامی شرکای پروژه گردهم آمدند تا چارچوب تحقیق و فعالیت های مورد نظرشان را تعیین کنند.

ویکتور منیونگ (Victor Manyong) ، مدیر مرکز آی. آی. تی. ای شرق آفریقا که تلاش های آی. آی. تی. ای در این زمینه را هدایت می کند، می گوید: "مشارکت جوانان در کشاورزی برای آفریقا بسیار مهم است. این کار موقعیت های شغلی مهمی را برای آنان و دیگران فراهم می کند. همچنین آن ها می توانند در نوگرایی (مدرنیزاسیون) بخش کشاورزی که تحت سلطه جمعیت سالخورده است، نقش حیاتی داشته باشند. یافته های این مطالعه برای آگاهی دولت ها و دیگر طراحان برنامه های مرتبط با جوانان در بخش کشاورزی در این قاره استفاده خواهد شد."

همچنین این یافته ها برای برنامه کارآفرینی کشاورزی جوانان آی. آی. تی. ای بسیار مهم خواهد بود و جوانانی را که هدفشان جذب شدن در بخش کشاورزی است، مدنظر قرار می دهد.

بیشتر تحقیقات انجام شده بر روی جوانان و کشاورزی در آفریقا بر نگرش آن ها به کشاورزی متمرکز شده است. در حال حاضر به جوانانی که تلاش می کنند در کشاورزی و یا فعالیت های مرتبط با تجاری سازی کشاورزی حضور یابند توجه نسبتاً کمی می شود. جیم سامبرگ (Jim Sumberg) ، محقق مؤسسه مطالعات توسعه ای 2 (IDS) و رهبر این مطالعه می گوید: "مطالعه مذکور تحلیل می کند که این جوانان برای درک بهتر فرصت ها و چالش های تجاری سازی کشاورزی برای تمامی محصولات و کالاهای مختلف از چه مسیرهایی استفاده کنند."

این مطالعه بینش های مشارکت بالقوه جوانان در کشاورزی آفریقا را نشان می دهد و به تغییر متحوای سیاست ها و برنامه های مربوط به مشارکت جوانان در این بخش کمک می کند.

این پروژه زیر نظر تحقیقات سیاست کشاورزی آفریقا 3 (APRA) انجام می شود و برنامه تحقیقاتی جدیدی است که اهداف آن ایجاد بینش ها و تولید اطلاعات جدید در مسیرهای مختلف برای تجاری سازی کشاورزی آفریقاست.

پانوشت:

1. International Institute of Tropical Agriculture

2. Institute of Development Studies

3. Agricultural Policy Research in Africa

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید