Iranian Agriculture News Agency

صرف 3 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی از خرید سموم با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال جهت سمپاشی در دامداری ها و اماکن دامی در استان خبر داد.

صرف 3 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی از خرید سموم با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال جهت سم‌پاشی در دامداری‌ها و اماکن دامی در استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، حسین دهقانی به تشریح اقدامات مبارزه با انگل های خارجی در راستای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان پرداخت و گفت: کنه هیالوما عامل اصلی انتقال بیماری بوده و در همین راستا در سال جاری 2 هزار و 500 لیتر سم سایپرمترین و یک هزار و سیصد لیتر سم فلومترین در قالب پیشگیری و مبارزه با انگل های خارج بدن دام با اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون ریال خریداری و مصرف شد .

وی افزود: هزینه های سمپاشی و مبارزه نیز 2 میلیارد و 150 میلیارد ریال بوده که جمعا" بالغ بر 3 میلیارد ریال در این طرح تا کنون هزینه شده است .

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری های ویروسی مشترک بین انسان و دام است، ولی این بیماری در دام ها علائم خاصی ندارد، سمپاشی و مبارزه با کنه های ناقل بیماری از راههای مهم پیشگیری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید