Iranian Agriculture News Agency

چهلمین اجلاس فائو 3 تا 8 ژوئیه برگزار می‌شود

نشست چهلم فائو، 1000 شرکت‌کننده دارد/ 70 وزیر و 15 معاون وزیر و یک رئیس جمهوری در نشست شرکت می‌کنند

امسال قرار است چهلمین اجلاس فائو از 3 ژوئیه ( فردا دوشنبه ) تا 8 ژوئیه (17 تیر) در مقر فائو، در رم برگزار شود. این نشست توسط بالاترین نهاد ریاست این سازمان هر دو سال یک بار برگزار می شود.

نشست چهلم فائو، 1000 شرکت‌کننده دارد/ 70 وزیر و 15 معاون وزیر و یک رئیس جمهوری در نشست شرکت می‌کنند

امسال قرار است چهلمین اجلاس فائو از 3 ژوئیه ( فردا دوشنبه ) تا 8 ژوئیه (17 تیر) در مقر فائو، در رم برگزار شود. این نشست توسط بالاترین نهاد ریاست این سازمان هر دو سال یکبار برگزار می شود.

به گزارش ایانا از وبسایت فائو، هدف از برگزاری این اجلاس این است که اعضای فائو به بررسی و اعلام نظر درباره برنامه پیشنهادی مدیر کل و بودجه آن بپردازند. همچنین این نشست فرصت خوبی برای گفت و گو در مورد مسائل غذا و کشاورزی است.

همچنین در نشست چهلم، شرکت کنندگان در مورد مسایل مهم از جمله چگونگی انجام تعهد اعضا به اقدامات برای به انجام رساندن هدف جهانی برای پایان دادن به گرسنگی، کمبود آب، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی در شرق نزدیک و شمال آفریقا؛ راه حل های پایدار برای جلوگیری از گرسنگی در کشورهای جنگ زده؛ نقشه راه در زمینه امنیت غذایی و تغذیه برای مناطق کوچک در حال توسعه؛ و نقش توسعه روستایی در کاهش مهاجرت به بحث و گفت وگو می پردازند.

انتطار می رود امسال حدود یک هزار شرکت کننده ، از جمله 70 وزیر، 15 معاون وزیر و یک رئیس جمهوری در این نشست حضور یابند. این نشست 6 روز همراه با حدود 20 برنامه جانبی برگزار می شود.

گفتنی است براساس قانون فائو، که در16 اکتبر 1945 در شهر کبک امضا شد، باید نشستی برای کشورهای عضو به طور منظم برگزار شود. نشست کبک، نخستین نشست در نظر گرفته شد و از آن پس این اجلاس هر دو سال یک بار طی بیش از 70 سال برگزار شده است.

همچنین در سال 1951، سالن Plenary Hall در مقر فائو ساخته شد؛ سالنی مهم که دارای امکانات ویژه برای برگزاری جلسات در سطح بالا مانند کنفرانس فائو است. از جمله ویژگی های این سالن، گنجایش 1180 نفری و رنگ آمیزی غالب به رنگ آبی است که یادآور پرچم آبی سازمان ملل متحد است.

آثار هنری سقف تالار عمومی توسط دولت ایتالیا و توسط هنرمند ایتالیایی میرکو با سالدلا ( Mirko Basaldella ) انجام شده است.

از نکات قابل توجه کنفرانس، چند زبانه بودن آن است؛ به طوری که سالن های نشست، از جمله Plenary Hall به ترجمه همزمان مجهز هستند و سخنرانان می توانند به شش زبان رسمی فائو مطالب را بشنوند: آن 6 زبان عبارتند از عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی.

فائو 194 کشور عضو به علاوه یک سازمان، اتحادیه اروپا و دو عضو وابسته، جزایر فارو و توکلائو دارد.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز امروز یکشنبه در راس هیاتی 8 نفره برای شرکت در اجلاس به رم سفر کرده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید