Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان پیش‌بینی کرد؛

تولید ۱۰ هزار تن ماهی در کردستان/ رهاسازی ۵ میلیون بچه ماهی گرمابی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال پیش‌بینی شده است که تولید، صید و استحصال ماهی سردآبی و گرمابی در منابع آبی استان به 10 هزار تن برسد.

تولید ۱۰ هزار تن ماهی در کردستان/ رهاسازی ۵ میلیون بچه ماهی گرمابی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال پیش‌بینی شده است که تولید، صید و استحصال ماهی سردآبی و گرمابی در منابع آبی استان به 10 هزار تن برسد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، رحمان میرزایی اظهار داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های شیلات جهاد کشاورزی «بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی و رهاسازی بچه ماهیان گرمابی از خانواده کپور ماهیان» است .

وی گفت: در همین راستا از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان و ستاد اقتصاد مقاومتی بیش از 5 میلیون قطعه بچه ماهی با میانگین وزنی 10 گرم در منابع آبی استان و در دریاچه پشت سدها رهاسازی شده است .

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: سال گذشته از دو بخش تولید ماهیان سردآبی در مزارع و مجتمع‌های ماهیان سردآبی و محل صید و استحصال منابع آبی استان، بیش از 9 هزار تن ماهی تولید، صید و روانه بازار مصرف شده است .

وی گفت: از 9 هزار تن ماهی سردآبی تولید شده استان در طول سال گذشته، سه هزار و 400 تن مربوط به ماهیان سردآبی قزل‌آلای رنگین کمان و 5 هزار و 600 تن دیگر مربوط به ماهیان گرمابی خانواده کپور ماهیان بوده که از منابع آبی کردستان صید شده است .

میرزایی افزود: عملیات صید و استحصال ماهی از منابع آبی استان توسط 6 تعاونی صیادی با حضور 478 نفر صیاد و بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزیان کشور هر ساله از اول شهریور ماه آغاز و تا 15 اسفند ماه در سطح استان انجام می‌شود .

وی اظهار کرد: امسال پیش‌بینی شده است که در صورت تحقق اهداف در نظر گرفته شده، تولید، صید و استحصال ماهی سردآبی و گرمابی در منابع آبی استان به 10 هزار تن برسد .

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از دیگر اقدامات تولید آبزیان در استان تولید بچه ماهیان سردآبی است که در حال حاضر ظرفیت ایجاد شده 19 میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی بوده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 10 میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی قزل‌آلای رنگین کمان تولید و روانه بازار مصرف شود .

وی گفت: بخشی از بچه ماهیان سردآبی تولید شده استان مازاد بوده و با توجه به کیفیت مناسب بچه ماهیان تولیدی و نظارت‌های صورت گرفته به سایر استان‌های کشورمان هم صادر می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید