Iranian Agriculture News Agency

"فیلدنت ادوایزر" آبیاری را بهینه می‌کند

یک نوآوری مهم در مدیریت آبیاری و صرفه‌جویی در آب/ "فیلدنت ادوایزر" به کشاورزان درباره تحقق الگوی آبیاری صحیح کمک می‌کند

برنامه فیلدنت ادوایزر (FiledNet Advisor) که از سوی شرکت لیندسی (Lindsay) ارائه شده است با استفاده از فناوری ثبت شده، به کشاورزان اطلاعات مورد نیازشان را ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند سریع‌تر و بهتر برای آبیاری تصمیم‌گیری کنند.

یک نوآوری مهم در مدیریت آبیاری و صرفه‌جویی در آب/ "فیلدنت ادوایزر" به کشاورزان درباره تحقق الگوی آبیاری صحیح کمک می‌کند

برنامه فیلدنت ادوایزر ( FiledNet Advisor ) که از سوی شرکت لیندسی ( Lindsay ) ارائه شده است با استفاده از فناوری ثبت شده، به کشاورزان اطلاعات مورد نیازشان را ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند سریع‌تر و بهتر برای آبیاری تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش ایانا از "ساکسزفول فارمینگ"، برایان مگنوسُن (Brian Magnusson) ، معاون مدیر فناوری تولیدات شرکت لیندسِی می گوید: "فیلدنت ادوایزر تغییر مهمی برای کشاورزان و صنایع آبیاری محسوب می شود. این راه حل نوآورانه از الگوی مدیریت آبیاری از راه دور و پیشرو در صنعت فیلدنت استفاده می کند و روش های زمان بندی شده آبیاری اثبات شده با پشتوانه ای از 40 سال تحقیق را بسیار ساده و خودکار می کند و به کشاورزان کمک می کند دقیقاً چه وقت، کجا و چگونه آبیاری را انجام دهند."

همچنین او اضافه می کند که این برنامه توصیه های آبیاری علمی، به روز و مداوم را به شکل سفارشی برای هر مزرعه به کشاورزان ارائه می دهد.

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نظر شامل نوع محصول مزرعه، ارقام و تاریخ کشت؛ مشاور برنامه را ارائه می دهد:

· میزان دسترسی آب در خاک را با استفاده از ترکیب نقشه خاک مزرعه، سایه بان اختصاصی محصول، مدل های رشد ریشه، داده های آب و هوایی محلی و تاریخچه آبیاری به کار گرفته شده دنبال می کند.

· نقشه ای با وضوح بالا تهیه می کند که میزان دسترسی آب در سراسر مزرعه را نشان می دهد.

· نیازهای آبی آینده گیاه را پیش گویی کرده و پیش بینی می کند چه وقت و کجا، بدون نیاز به آبیاری اضافی، بازده محصول به دلیل تنش های آبی کاهش خواهد یافت. همچنین، زیان های بالقوه بازده محصول را که می تواند بر اساس مراحل توسعه محصول و تنش های شدید باشد، محاسبه می کند.

· نسخه های (فرمان های) آبیاری با سرعت متغیر را به طور خودکار تولید می کند. به علاوه، این نسخه ها دائماً با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی واقعی و پیش بینی شده برای تغییر نیازهای آبی محصول و آبیاری به صورت کاربردی به روز رسانی می شوند.

· با ادغام الگوی نظارت و کنترل از راه دور فیلدنت، کشاورزان می توانند بلافاصله برای آبیاری تصمیم گیری کنند و بر میزان پیشرفت آن نظارت داشته باشند.

مگنوسُن می گوید: "این ابزار جدید و فوق العاده قدرتمند مسئله آبیاری را بدون هیچ زحمتی حل و به کشاورزان کمک می کند مدیریت بهتر و بهینه ای بر آبیاری داشته باشند. فیلدنت ادوایزر به کشاورزان اطلاعاتی می دهد که بر پایه سال ها تحقیقات اثبات شده بر روی محصولات است و به آن ها کمک می کند آگاهانه تر برای زمان اجرای سیستم های آبیاری خود و مقدار آب مصرفی تصمیم گیری کنند، زیرا این برنامه به بهبود بازده محصول در حالی که مصرف بیش از حد آب، هزینه های ورودی مربوطه و زیان های مواد مغذی کاهش می یابد، کمک می کند."

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلدنت ادوایزر به وب سایت fieldnetadvisor.com مراجعه کنید./

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید