Iranian Agriculture News Agency

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری‌های طیور مؤسسه رازی خبر داد:

معرفی 3 عامل باکتریایی بیماری‌های طیور در کشور برای نخستین‌بار/ امضاء تفاهمنامه با پژوهشکده محیط زیست در حوزه پرندگان آبزی

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری های طیور مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: حوزه حیات وحش از یکسال اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده اشت؛ زیرا تاکنون حیات وحش تنها نقش انتقال ویروس را بر عهده داشت؛ اما اکنون برخی سروتیپ ها می تواند در حیات وحش تلفات ایجاد کند.

معرفی 3 عامل باکتریایی بیماری‌های طیور در کشور برای نخستین‌بار/ امضاء تفاهمنامه با پژوهشکده محیط زیست در حوزه پرندگان آبزی

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری های طیور مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از معرفی سه عامل باکتریایی بیماری های طیور برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر حسین گودرزی با اشاره به اینکه مؤسسه رازی در 15 سال گذشته موفق به گزارش سه عامل باکتریایی بیماری های طیور شد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است، اظهار کرد: کلزای عفونی از جمله بیماری هایی است که برای نخستین بار در مؤسسه رازی باکتری آن جداسازی و به شکل رسمی انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته نیز عامل باکتریایی گالی باکتریوم که مرغان تخم گذار را تهدید کرده و تاکنون در ایران گزارش نشده بود، با همکاری بخش تحقیقات بیماری های باکتریایی این مؤسسه، به طور رسمی گزارش شد.

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری های طیور مؤسسه رازی خاطرنشان کرد: متاسفانه عامل گالی باکتریوم در کشور به عنوان باکتری که در افت تولید مرغان تخم گذار بسیار مؤثر است، مشخص شد و پس از ایزوله سازی باکتری و ارسال به کشور دانمارک، در آنجا نیز این امر مورد تایید قرار گرفت.

گودرزی گفت: از دیگر وظایف این بخش پرداختن به عوامل بیماری های نوظهور است که به طور جدی پیگیری می شود.

وی با اشاره به فعالیت بخش تحقیق و تولید بیماری های طیور مؤسسه رازی در حوزه حیات وحش بیان کرد: حوزه حیات وحش از یکسال اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است؛ زیرا به عنوان مثال عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که بیشتر در کشور شاهد هستیم، از جمله سروتیپ هایی است که می تواند در حیات وحش تلفات ایجاد کند، این در حالی است که در گذشته شاهد این موضوع نبودیم و حیات وحش تنها نقش انتقال ویروس را بر عهده داشت.

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری های طیور مؤسسه رازی بیان کرد: در این راستا برای پیگیری گسترده تر در حوزه پرندگان وحشی آبزی حیات وحش، تفاهمنامه‌ای با پژوهشکده محیط زیست امضاء کردیم تا در این حوزه نیز به شکل گسترده ای وارد عمل شده و به حیات وحش و پرندگان آبزی کمک کنیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید