Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 درصدی خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان استان تهران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تا کنون بیش از 165 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این استان به ارزش 2075 میلیارد ریال به مراکز خرید گندم در سطح استان تحویل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی را نشان می دهد.

افزایش 20 درصدی خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان استان تهران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تا کنون بیش از 165 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این استان به ارزش 2075 میلیارد ریال به مراکز خرید گندم در سطح استان تحویل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی را نشان می دهد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، عباسعلی عامری مهاباد اظهار کرد: برداشت گندم در استان تهران از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: براساس طرح افزایش ضریب خود اتکایی در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی، مقرر شده بود در پایان فصل خرید در سال زراعی جاری شاهد تولید 220 هزار تن گندم باشیم ولی برآورد اولیه تولید گندم تاکنون، تولید بیش از هدف پیش بینی شده در پایان فصل خرید را خواهد داشت .

وی بیان کرد: تا کنون بیش از 107 میلیارد ریال درقبال گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده واقدامات لازم برای پرداخت مطالبات کلیه کشاورزان توسط مسئولان استانی و ملی به طور مستمر در دست پیگیری است که با توجه به زمان تحویل محصول به مراکز خرید، تامین اعتبار و پرداخت آن در دستور کار قرار می گیرد .

عامری ادامه داد: براساس هدف گذاری انجام شده مبنی بر کاهش سطح زیرکشت محصولات آب بر و تلاش برای رشد عمودی تولید در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید محصولات اساسی، شاهد مشارکت کشاورزان در راستای ارتقای بهره وری در تولید گندم و افزایش خرید تضمینی این محصول استراتژیک هستیم؛ به طوری که علی رغم کاهش سطح زیر کشت، موجبات افزایش بهره وری و رشد عمودی تولید فراهم و باتوجه به استمرار حمایت دولت از این کشت استراتژیک پیش بینی می شود در افق 1404 میزان تولید به رقم بیش از 280 هزارتن برسد .

وی در ادامه گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه یک کشور تعداد 10 مرکز خرید گندم در استا ن تهران دائر و در زمینه خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خدمات ارائه می کند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان اظهار کرد: بالغ بر 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است که بیش از 310 دستگاه کمباین کار برداشت گندم را در استان تهران به عهده دارند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید